اول فرش بخریم یا مبل؟

اول فرش بخریم یا مبل؟

اول فرش بخریم یا مبل؟

اول فرش بخریم یا مبل؟خرید جهیزیه یا تغییر مبلمان و فرش یکی از مهم­ترین و چالش­برانگیز­ترین موضوعاتی است که خانم­ها با آن مواجه می­شوند. در پروسه خرید و انتخاب، اولین مورد مهم ست مبل با فرش است، که به دقت و توجه بالا و سلیقه مناسبی نیاز دارد. در چنین مواردی افراد اغلب بر سر دوراهی می مانند که آیا باید ابتدا مبل را بخرند و سپس فرش را با توجه به آن ست کنند و یا برعکس آیا باید اول فرش را خریداری کرده و سپس مبل را با توجه به رنگ­بندی آن برگزینند. بدون شک در این زمینه نظر­ها و باور­های متعدی وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. علاوه­بر ­این پاسخ سوالاتی مانند فرش مشکی با چه مبلی ست میشه؟ یا فرش کرم با چه مبلی ست میشه ؟ و دیگر سوالات مشابه از جمله مواردی است که در ایجاد هماهنگی بین مبل، فرش و دکوراسیون داخلی بسیار تاثیر گذار بوده و باید مورد توجه قرار بگیرد.

قواعد اولویت بندی در خرید مبل و فرش

همانطور که در قسمت بالا هم اشاره کردیم برای اینکه به سوال اول فرش بخرم یا مبل ؟ جواب درستی بدهیم باید یکسری قواعد و ظرایف را در دکوراسیون داخلی رعایت کنیم. برای دکور کردن فضای داخل خانه ها یا ادارات یا هر جای دیگری که قصد دارید باید در ابتدا به شکل و شمایل محل توجه داشته باشید یعنی در ابتدا ابعاد و ترکیب رنگی بکار رفته در ساخت آن را در نظر بگیرید. برخی افراد فکر می کنند اینکه رنگ کاشی های آشپزخانه چه باشد یا اینکه کف با چه چیزی پوشیده شده باشد، پارکت یا سرامیک و با چه رنگی یا اینکه رنگ دیوارها تاثیر و دخالت چندانی در پاسخ به سوال اول فرش بخرم یا مبل ؟ نخواهد داشت که البته این تصور اشتباه است همه جزئیات و رنگ های بکار رفته در فضای مورد نظر در پاسخ سوال مذکور موثر خواهد بود البته اگر بخواهید دکوراسیونی بر اساس اصول حرفه ای داشته باشید در غیر اینصورت این مقاله اصلا کار شما را راه نخواهد انداخت.

نحوه ست کردن فرش و مبل

در دکوراسیون داخلی خانه برای ست مبل با فرش باید موارد متعددی در نظر گرفته شود. شما می­توانید از استایل سنتی یا مدرن در خانه استفاده کنید ولی در این بین فقط نحوه چیدمان و رنگ بندی نقش اصلی در تعیین جلوه و زیبایی خانه را بر عهده دارند. یکی از ایده­آل­ترین روش­ها چیدمان به صورت گروهی است که در این حالت از فضای خانه در بهترین حالت ممکن بهره­برداری می‌شود. برای انجام این کار همان‌طور که قبلاً اشاره شد باید ابتدا مبل و سپس فرش را خریداری کنید تا در هماهنگی رنگ­ها با هیچ محدودیتی مواجه نشوید. البته در بحث انتخاب فرش علاوه­بر رنگ و طرح مبل باید نحوه چیدمان آن نیز مورد توجه قرار بگیرد، تا بتوان بر اساس آن اندازه و سایز فرش را تعیین نمود. برای چیدمان مبل­ شما می‌توانید از این ۳ گزینه استفاده کنید:

  • مبلمان و میز آن را به صورت کامل رو فرش قرار دهید. در این حالت اتاق یا سالن دارای یک شکل متحد خواهد بود. برای بهره گیری از این روش، باید فرش از هر سمت در حدود ۲۰ سانتی­متر گسترده­تر یا پهن­تر شود. البته در این صورت شما مجبور به خرید فرش بزرگتر خواهید بود که معمولاً برای اتاق­های نسباً بزرگ و سالن پذیرایی مناسب است.
  • مدل دیگر به این شکل است که فقط پایه ­های جلویی مبل روی فرش قرار داده می شود. این روش بیشتر در مواقعی که یک سمت مبل با دیوار مجاور است، مورد استفاه قرار می­گیرد. با توجه به موقعیت قرار گیری مبل­ها شما دیگر نیازی به خرید فرش بزرگتر ندارید و این خود یک مزیت به شمار می­رود.
  • آخرین مدل به این گونه است که تنها میز روی فرش قرار داده می­شود. از این روش برای مکان­های کوچک با باریک ایده­آل­ترین حالت به شمار می رود. در این شکل چیدمان باید فرش در حدود چند سانتی­متر با فاصله از مبل­ها قرار داده شود. برای بررسی اندازه فرش نه به میز، بلکه به مبل­ها توجه کنید.

البته برخی افراد در دکوراسیون داخلی به سراغ تضاد می روند در این حالت هم خرید مبل قبل از فرش انتخاب بهتری خواهد بود چون این امکان را به شما می دهد تا بتوانید هر رنگ مبل که دوست دارید انتخاب کرده و بعد به راحتی با رنگ فرش مورد علاقه تان ست کنید. پس تضاد دوست ها هم اول فرش بخرم یا مبل را فراموش نکنند!

یک نکته دیگر را در پاسخ به سوال اول فرش بخرم یا مبل اینکه فراموش نکنید اولین اولویت برایتان باید ایجاد یک فضای آرامش بخش باشد و اگر این اتفاق نیفتد تمام زحمات شما هدر خواهد رفت.شاید خواندن این مطلب که در مورد چگونگی ست کردن رنگ مبل و فرش است برایتان جالب و مفید باشد.

  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :

مطالب مرتبط