اول فرش بخریم یا مبل؟

اول فرش بخریم یا مبل؟

اول فرش بخریم یا مبل؟

اول فرش بخریم یا مبل؟در بحث دکوراسیون منزل همیشه سوال بوده که اول مبل بخریم یا اول فرش بخریم و بقیه ی وسایل را با آن ست کنیم؟ بدون شک همه ی ما می دانیم که هر دوی این ها مبل و فرش فاکتورهای مهمی در دکوراسیون هستند. اما با توجه به حجم تنوع بازار نیز گاهی دیده شده است که مشتریان گمراه شده و گاها نمی توانند گزینه ی مناسب را پیدا کنند.

خرید جهیزیه و یا تغییرات اساسی در دکوراسیون ممکن است در ابتدا کارهای لذت بخشی باشند، اما در عین حال یکی از مهم ترین و چالش برانگیز ترین اتفاقات هستند. در همین حین سوالات زیادی در ذهن خریداران رخ می دهد، که اول مبل بخرند و سپس فرش را با آن ست کنند یا اول فرش بخرند و سپس مبلمان و سایر دکوراسیون را با آن ست نمایند؟ در این زمینه عقاید و ایده های فراوانی هست. ما در این مقاله تلاش کرده ایم تا نکات مهمی در این زمینه به شما بگوییم تا بتوانید راحت تر انتخاب خود را انجام دهید.

بهترین راه حل برای این مشکل این است که در ابتدا مبل مورد نظر خود را انتخاب کرده و سپس به سراغ فرش بروید. فرش ها با انواع مختلف و طرح های متنوع در بازار موجود هستند. امروزه فرش ها در رنگ ها و طرح های بسیاری موجود هستند. در عین حال که مبلمان نیز طرح های بسیاری دارد اما گاهی ممکن است در انتخاب رنگ دلخواهتان دست شما را باز نگذارد. در حالت کلی توصیه می شود ابتدا فرش و سپس مبل را خریداری کرده تا در بحث انتخاب و ست کردن با مشکل محدودیت روبه رو نشوید.

نحوه ی ست کردن فرش و مبل!

برای ست کردن مبل و فرش باید نکات زیادی را در نظر گرفت. می­توانید از استایل های متفاوت از جمله سنتی و مدرن در خانه استفاده کنید. در این بین فقط نحوه چیدمان و رنگ بندی نقش اصلی در تعیین جلوه و زیبایی خانه را بر عهده دارند. یکی از روش های مناسب برای هماهنگی دکوراسیون استفاده از روش چیدمان گروهی است. بحث انتخاب فرش علاوه­بر رنگ و طرح مبل باید نحوه چیدمان آن نیز مورد توجه قرار بگیرد، تا بتوان بر اساس آن اندازه و سایز فرش را تعیین نمود. برای چیدمان مبل­ شما می‌توانید از این ۳ گزینه استفاده کنید:

  • مبل و میز را به صورت کامل روی فرشتان قرار دهید.در حالت شما یک سالن با شکل متحد را دارید. برای این شکل شما باید فرش را از هر سمت در حدود ۰ سانتی متر گسترده ت رو پهن تر شود. در این صورت شما باید فرش بزرگتری را بخرید. این حالت برای اتاق های بزرگ و سالن پذیرایی مناسب است.
  • در حالت دیگر اینکه پایه های جلویی مبل فقط روی فرش قرار بگیرند. این مدل در مواقعی که یک سمت مبل با دیوار مجاور است، مورد استفاه قرار می­گیرد. با توجه به موقعیت قرار گیری مبل­ها شما دیگر نیازی به خرید فرش بزرگتر ندارید و این خود یک مزیت به شمار می­رود.
  • آخرین مدل به این گونه است که تنها میز روی فرش قرار داده می­شود. از این روش برای مکان های کوچک با باریک ایده­آل­ترین حالت به شمار می رود. در این شکل چیدمان باید فرش در حدود چند سانتی­متر با فاصله از مبل­ها قرار داده شود. برای بررسی اندازه فرش نه به میز، بلکه به مبل­ها توجه کنید.
  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :

مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.