تاریخچه میز عسلی و جلو مبلی

تاریخچه میز عسلی و جلو مبلی

تاریخچه میز عسلی و جلو مبلی از گذشته تا کنون

تاریخچه میزهای عسلی به صد ها سال قبل بر می گردد. میز های کوتاهی که جلوی مبل ها و نیمکت ها قرار می گیرند و معمولا برای قرار دادن کتاب و مجله ، نوشیدنی ها، غذاها و لوازم دکوراسیونی به روی آن مورد استفاده قرار می گیرد.

میزها یکی از اعضای جدا نشدنی و مورد استفاده برای وسایل مبلمان هستند؛ میزهای جلو مبلی و عسلی برای نگهداری انواع وسایل پذیرایی، مجله و یا کتاب ها، یا محل قرار دادن وسایل تزیینی مانند گلدان، مجسمه و … بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. کاربرد و وجود این میزها تا حدی زیاد است که تاریخچه ها آنها به صدها سال قبل برمیگردد. طبق شنیده ها و نظریاتی که وجود دارد اولین و تاریخچه میز عسلی و جلو مبلی به دوره رسانس و به کشور انگلستان باز می گردد؛ اما موردی که وجود داشت ارتفاع زیاد میزهای جلو مبلی بود که باید بررسی می شد که آیا این نوع میزها جزو دسته میزهای عسلی نیز محسوب میشوند یا خیر! کمی که به زمان جلوتر از رسانس بیایم، به فرهنگ کشور ژاپن می رسیم که آنها از میزهای عسلی کوتاهی برای صرف غذا و نوشیدن چای از آن استفاده می کردنند.

میز عسلی و جلو مبلی و تاریخچه تغییر شکل آنها

مسلما تغییر زمان، نوع فرهنگ ها و همینطور تغییر اقلیم ها بر همه نوع شرایطی تاثیر گذار خواهد بود؛ این تغییرات نام برده شده بر روی نوع مبلمان، میزهای عسلی و جلو مبلی نیز تاثیر گذار بوده و باعث شده هر میز با توجه به نوع فرهنگ و اقلیم هر کشوری ساخته شود. برای مثال جلو مبلی و عسلی ها در یک مقطع زمانی دارای پایه های کوتاه، و در مقطعی دیگر از پایه های بلند برخوردار بودند. استفاده از میزهایی با پایه های کوتاه به فرهنگ ژاپنی بازمیگردد؛ چون آنها به هنگام صرف غذا و نوشیدن چای بر روی زمین می نشستند.

اما وقتی به بررسی فرهنگ کشورهای اروپایی بپردازید، متوجه خواهید شد که فرهنگ آنها با ژاپنی کاملا متفاوت بوده و برای نوشیدن چای و صرف غذا بر روی صندلی می نشینند. همین امر باعث شده تا از جلو مبلی و عسلی هایی با پایه های بلند استفاده شود. این تغییر فرهنگ، اقلیم و عادات در ایران هم وجود داشته؛ به گونه ای که به بررسی تاریخچه میز عسلی و جلو مبلی در ایران می پردازیم، در می یابیم که در زمان های گذشته از مبل و یا صندلی استفاده نمی شد و ایرانیان قدیم عادت به نشستن بر روی زمین داشتند پس باید از جلو مبلی و عسلی با پایه های کوتاه استفاده می کردند.اما با گذر زمان، تغییر فرهنگ و ورود وسایل چوب و مبلمان، میزها تغییر شکل داده و به میزهایی با پایه های بلند و مدرن تر تبدیل شده اند.

  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :

مطالب مرتبط