شست و شوی مبلمان در منزل

شست و شوی مبلمان در منزل

شست و شوی مبلمان در منزل

شست و شوی مبلمان در منزلدر این مقاله می خواهیم نکاتی درباره ی شستشو و تمیز کردن انواع مبلمان در خانه را عنوان کنیم. در این مقاله در تلاشیم تا بهترین روش ها را برای شستشوی مبلمان در خانه به شما بگوییم که آسیبی به مبلمان شما نرسد.

شست و شوی مبلمان با بخارشوی و محلول بر پایه ی آب

  • پیش از هر کاری گرد و خاک مبل را با جاروبرقی تمیز کنید!

قبل از شروع هر کاری در ابتدا سطح رویی مبلمان خود را به خوبی جارو بزنید تا هیچ گرد و غباری باقی نماند.

  1. از سری بلند و باریک جاروبرقی خود استفاده کنید تا به شیارها و شکاف‌ها نیز دسترسی داشته باشید.
  2. کوسن‌ها را از روی مبل بردارید و سطح روی مبل و تکیه گاه آن را جارو بکشید.
  3. کوسن‌های مبلمان خود را نیز جارو کرده و تمیز کنید.

  • استفاده از یک برس دستی نرم مخصوص تمیز کردن پارچه!

شما می توانید با یک برس دستی نرم گرد و خبار موجود در تارو پود پارچه را از بین ببرید و بعد از آن دوباره سطح رویی مبل را جارو بکشید. حواستان باشد با برس سطح پارچه آسیبی نبیند.

  • استفاده از یک پرزگیر برای از بین بردن پرزها و موهای روی سطح مبل!

با کمک یک پرزگیر موها و پرزهایی که جاروبرقی نتوانسته بردارد را تمیز کنید.

  • استفاده از مواد پاک کننده مخصوص سطوح فلزی یا چوبی!

تمیز کردن مبل در خانه فقط مختص سطح رویی پارچه نمی شود. برای تمیز کردن سطوح فلزی و یا چوبی باید مواد پاک کننده ی مناسب هر بخش را خریداری نمایید. مراقب باشید این مواد بر روی سطح پارچه ای شما نریزد، اگر مواد پاک کننده ی خاصی در دسترس ندارید می توانید از تمیز ننده های چند منظوره استفاده کنید.

شست و شوی مبلمان

  • ابتدا رنگ و جنس پارچه مبلمان خود را تثبیت کنید! قبل از شست و شوی مبلمان تان از یک تثبیت کننده ی رنگ استفاده کنید، چرا که باعث حفظ رنگ و دوام پارچه خواهد شد. می توانید از مواد ضعیف کننده لکه های روغن نیز برای شست و شوی راحت تر استفاده کنید. در ابتدا مقداری از مواد را بر روی قسمت کوچکی از پارچه ی مبل خود امتحان کنید تا مطمئن شوید پارچه آسیبی نمی بیند. حالا مواد را روی تمام قسمت های پارچه ای مبل اسپری کنید. داخل یک ظرف با سه لیتر آب سه پیمانه مواد تمیز کننده محلول در آب بریزید. دوباره روی قسمت کوچکی از مبل خود امتحان کرده و سپس کل مبل خود را تمیز کنید. ده دقیقه بگذارید محلول روی پارچه استراحت کند. حالا به سراغ بخارشوی رفته و مخزن آن را پر از آب کنید و تمام قسمت های مبلمان را به خوبی تمیز نمایید. بعضی از لکه ها ممکن است با یکبار شستشو تمیز نشده و نیازمند شست و شوی دوباره باشند. برای اینکار این مراحل را از ابتدا تکرار نمایید. وقتی همه ی کارها تمام شد حدود ۱۲ ساعت به مبل زمان دهید تا به خوبی خشک شود. در این مدت روی آن ننشسته و دست نکشید.
  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :

مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.