تخت های بیمارستانی و انواع آن ها

تخت های بیمارستانی و انواع آن ها

تخت های بیمارستانی و انواع آن ها

انواع تخت های بیمارستانی ویژه ی بیماران بستری شده در بیمارستان ها یا کسانی که احتیاج به مراقب دارند، طراحی و ساخته شده است. این تخت ها با ویژگی های خاصی موجود هستند تا بیماران در شرایط درمانی مناسب از آن ها استفاده کرده و احساس راحتی کند.

در دنیا تولید کنندگان بسیاری برای ساخت انواع تخت های بیمارستانی وجود دارند، تا آرامش را برای بیماران و همراهان فراهم آورند. در واقع بیمارستان خانه ی دوم بیماران و پرستاران است. بنابراین باید همه ی شرایط را پیش بینی کرده تا حداکثر رضایت و آرامش را جلب نماییم. تخت بیمارستانی یا Hospital Bed به تختی گفته می شود که برای استراحت بیماران در طول ۲۴ ساعت باشد.

در حالت کلی تخت های بیمارستانی به سه دسته تقسیم خواهد شد :

  • تخت بیمارستانی دستی

تخت بیمارستانی دستی معمولی تر از دو تخت دیگر بوده و برای نگهداری بیمار در خانه است. این تخت قیمت پایین تری در مقایسه با سایر تخت های بیمارستانی داشته و براساس اینکه آیا بیمار توانایی استفاده از آن را دارد یا خیر، مورد استفاده قرار می گیرد.

  • تخت بیمارستانی نیمه برقی (نیمه الکترونیکی)

در تخت های بیمارستانی نیمه برقی بعضی از بخش ها با برق حرکت کرده و بعضی از بخش ها بصورت دستی عمل می کنند. قیمت تمام شده ی این تخت بسیار کمتر از تخت بیمارستانی تمام برقی می باشد.

  • تخت بیمارستانی برقی

تخت بیمارستانی برقی یا الکترونیکی بسیار پرکاربرد است. این تخت در مقایسه با دو تخت دستی و نیمه برقی بسیار پرکاربرد تر بوده و از قیمت بیشتری نیز برخوردار است. در واقع تخت بیمارستانی برقی در دو حالت تمام برقی و نیمه برقی وجود دارد.

تخت بیمارستانی ICU

تخت بیمارستانی ICU یا تخت بیمارستانی قابل جا به جایی مناسب برای بیمارانی است که توانایی انجام فعالیت های بسیار کمی را دارند. در حالت کلی این تخت مناسب برای بیمارانی است که به خدمات پرستاری کمتری نیازمند هستند.

تخت بیمارستانی تاشو

این دسته از تخت ها مناسب برای افرادی است که به شکستگی دچار شده و نیازمند ریکاوری هستند و به مراقبت های طولانی نیازمند هستند. این تخت با قابلیت هایی که دارد مناسب برای بیمارانی است که نیاز به خوابیدن در پوزیشن های خاصی هستند. حتی ممکن است بیمار نیازمند باشد تا قسمت های مختلف بدنش را تکان دهد که بازهم این تخت گزینه ی مناسبی است.

ما در این مقاله تلاش کردیم تا انواع مختلف تخت های بیمارستانی را برای شما به نمایش بگذاریم. امید است تا با کمک این مقاله بتوانید بهترین و مناسب ترین تخت بیمارستانی را انتخاب نمایید.

  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :

مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.