جای مناسب گیاهان در دکوراسیون خانه های آپارتمانی

جای مناسب گیاهان در دکوراسیون خانه های آپارتمانی

جای مناسب گیاهان در دکوراسیون خانه های آپارتمانی

جای مناسب گیاهان در دکوراسیون خانه های آپارتمانیشاید مهم ترین مزیت مربوط به استفاده از گیاهان آپارتمانی در منزل، توسعه بخشیدن به حس زیبایی و طراوت در درون ماست. اما این که در فضای هر خانه ای، محیطی کاملا پرت و خالی وجود دارد که مهمان با دیدن این فضا، به احساس ناخوشایندی می رسد، بهترین حالت این است که با استفاده از دکوراسیون با گیاهان آپارتمانی و چیدمان گیاهان آپارتمانی، این فضا را پوشش دهیم تا دیگر کسی متوجه این پرت و یا ساخت و ساز معیوب نباشد.

استفاده از آن ها در هرجای دکوراسیون خانه امکان پذیر است اما با رعایت برخی نکات که در این بخش آورده ایم، میتوانید بهترین فضا را برای گیاهان آپارتمانی انتخاب کنید.

گیاهان در فضای نشیمن

شاید به نظر شما هم میز جلوی مبلی برای قرار دادن گیاه آپارتمانی در فضای نشیمن مناسب باشد اما اشتباه میکنید زیرا فضای زیادی از میز را اشغال میکند. ابتدایی ترین روش قرار دادن یک گلدان در خانه، گذاشتن آن روی کف خانه است.

گلدان شما حتما باید ظرفی در زیر خودش داشته باشد تا وقتی به گل آب می دهید آب از کف گلدان بر روی زمین جاری نشود. هر نوع گیاهی دلتان خواست میتوانید آن جا قرار دهید زیرا مزاحمت ایجاد نمیکند.

بالای شومینه

تاقچه بالای شومینه جای مناسبی برای قرار دادن گیاه است. شما می توانید یک گیاه مانند درخت اکالیپتوس که رایحه ای خوش دارد، بالای شومینه قرار داده و منزل خود را عطرآگین کنید.

گیاهان در اتاق خواب

با آوردن گیاهان سبز به اتاق خواب میتوانید آرامش را به اتاق تان هدیه دهید, در انتخاب گیاه و گلدان آن دقت کنید تا گیاهان بتوانند در زیبایی اتاق خواب نقش داشته باشند. گیاهان و گلدان های کوچک برای فضای اتاق مناسب تر هستند که اتاق را هم زیبا میکنند و هم آرامش بخش. شما می توانید دور آینه تان را با گیاهان رونده تزئین کنید.

اگر به غوطه ور شدن گیاهان در آب علاقه دارید، از بطری های دورریختنی استفاده کنید و داخل آن را با برگ های طبیعی و آب پر کنید و به جای درپوش بطری، از شمع با رنگ مورد علاقه خود استفاده کنید. می توانید با گیاهانی مانند اکالیپتوس یا سرخس جنگلی تاج گل حلقوی ساده درست کنید و آن را به دیوار بزنید.

گیاهان در ورودی خانه

ورودی خانه باید طوری طراحی شود که حس دعوت کنندگی به مهمانان دهد از این رو استفاده از گیاهان سبز آپارتمانی در این فضا انتخابی ایده آل است. میتوانید از گیاهان با برگ های بلند در این فضا اسنفاده کنید و از گیاهان کوچک روی جا کفشی بهره ببرید.

گیاهان در آشپزخانه

آشپزخانه یکی از مناسب ترین فضاها برای گیاهان سبز است, گلدان های سقفی انتخاب خوبی برای آشپزخانه هستند. سکوی پنجره آشپزخانه, روی کانتر, قفسه های دیواری نیز برای قرار دادن گیاهان مناسب اند.

قرار دادن گلدان روی تراس یا لبه پنجره ها

با هدایت شاخه های گیاهان رونده به دور پنجره یک قاب سبز و رویایی را در اطراف پنچره های خانه خود ایجاد کنید یا گلدان هایی را بر روی لبه پنجره قرار دهید و بگذارید تا به سمت پایین رشد کنند و از لبه پنجره آویزان شوند.

  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :

مطالب مرتبط