طراحی داخلی مینیمال و ویژگی های سبک مینیمال

طراحی داخلی مینیمال و ویژگی های سبک مینیمال

طراحی داخلی مینیمال و ویژگی های سبک مینیمال

طراحی داخلی مینیمال و ویژگی های سبک مینیمالطراحی داخلی مینیمال ،سبکی از دکوراسیون داخلی است که در آن حس سادگی،راحتی و آرامش وجود دارد.سادگی آن سبب شده است که این سبک بین طراحان داخلی محبوبیت بسیاری بدست آورد. این روز ها به دلیل آشفتگی ذهنی مردم بیشتر از سبک دکوراسیون داخلی مینیمال استفاده میکنند.

تاریخچه طراحی داخلی مینیمال – Minimal

سبک مینیمال به قرن بیستم زمان ساده گرایی برمیگردد. این سبک یک جنبش هنری است که در همه ی زمینه های هنری کاربرد دارد اما در سبک زندگی مفهوم بیشتری دارد. سبک مینیمال در طراحی محصولات بسیاری استفاده میشود. شرکت اپل یکی از شرکت هایی است که از این سبک برای طراحی استفاده میکند. سادگی و کارآمد بودن محصول در طراحی به سبک مینیمال بسیار مهم است. مینیمال سبکی بر پایه ی سادگی است.

ویژگی های سبک دکوراسیون داخلی مینیمال

سادگی و خلوتی در طراحی داخلی مینیمال

طراحی داخلی به سبک مینیمال دارای ویژگی های سادگی و کارآمدی و بدون تزئینات با فضای باز است. طراح در این سبک از فضا نهایت استفاده را میکند و هیچ فضایی را هدر نمیدهد.وسایل استفاده شده در طراحی سبک مینیمال همه کاربردی است و همه چیز بر اساس نیاز در خانه استفاده میشود. دیوارها ساده و کمدها به صورت مخفی طراحی میشوند. سادگی و کارامد بودن وسایل باید در تمام فضای خانه در سبک دکوراسیون مینیمال دیده شود. در خانه به سبک مینیمال باید هرچیزی که ضروری نیست و بلا استفاده است حذف شود. خرده ریزها و تزئینات کنار گذاشته شود وسایل سلطنتی و تجملات و… در سبک مینیمال جایی ندارد و باید خانه کاملا خلوت باشد و فقط وسایلی که کارآمد هستند و طراحی ساده دارند دیده شوند. این کار باعث میشود به دلیل باز شدن فضا، آرامش به وجود آید.این از مهمترین کارها برای داشتن خانه ای با سبک مینیمال است.

رنگ در سبک دکوراسیون داخلی مینیمال

در دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال دیوارها ساده و به رنگ های سفید و روشن دیده میشوند. رنگ های روشن باعث بازتر دیده شدن فضا میشوند و حس تمیزی دارند. رنگ های روشن و خنثی پایه اصلی رنگ ها در سبک مینیمال هستند که در مبلمان و اجزای اصلی هم دیده میشوند. ترکیب رنگی که در سبک مینیمال دیده میشود رنگ های مشکی، طوسی، خاکستری، سبز کمرنگ و متریال به رنگ چوب های روشن است که کمی کنتراست به وجود آورد. اخیرا در طراحی به سبک مینیمال از متریال چوب کمرنگ برای کف در کنار رنگ های روشن و خنثی دیوارها و وسایل دیده میشود. برای درک بهتر تاثیر رنگ در طراحی داخلی به لینک درج شده مراجعه نمایید. پنجره های خانه ها به سبک مینیمال را بزرگ طراحی میکنند تا نهایت استفاده را از نور طبیعی خورشید داشته باشند. که این طراحی یکی از مواردی است که به کارآمد بودن خانه کمک میکند و محافظت از طبیعت و محیط زیست هم از ویژگی های طراحی به سبک مینیمال است. استفاده از نورپردازی توکار یکی دیگر از موارد پرکاربرد در دکوراسیون داخلی مینیمال میباشد که این قابلیت را برای طراح داخلی فراهم میکند که نورپردازی محیط را بدون اینکه تجهیزات آن مشخص باشد و هارمونی مینیمال را برهم بزند انجام دهد.

مبلمان در سبک مینیمال

از مهمترین وسایل در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال مبلمان است که اهمیت بسیاری دارد. طراحی مبلمان ها و وسایل در سبک مینیمال هم ساده و با رنگ های خنثی و روشن و بدون تزئینات و جزئیات است. از تعداد کمی مبل در طراحی داخلی استفاده میکنند و بیشتر از کاناپه های بزرگ چند نفره استفاده میکنند. مبل ها دور از هم و با فضای باز چیده میشوند.

  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :

مطالب مرتبط