کدام جنس پارچه برای روکش مبل مناسب تر است؟

کدام جنس پارچه برای روکش مبل مناسب تر است؟

کدام جنس پارچه برای روکش مبل مناسب تر است؟

برای انتخاب بهتر روکش مبل حتما باید انواع پارچه های مناسب را بشناسید، انواعی که شامل:

پارچه نخی

اگر می خواهید ظاهر مبلمان خود را به یکباره زیبا کنید، نخ جنسی عالی برای روکش های مبلی است، زیرا در برابر نور و آسیب کاملا مقاوم است. معمولا انواع مختلفی از پارچه های نخی در بازار موجود است که در رنگ های متنوع دیده می شوند. فقط مراقب باشید پارچه در نزدیکی جایی که احتمال آتش سوزی و شعله وجود دارد، قرار نگیرد.

پارچه میکروفایبر

میکروفایبر معمولاً جنس مناسبی برای استفاده در روکش مبل ها است. ظاهر خوبی را به شما ارائه می دهد؛ حتی برای دکور خانه هم از آن استفاده می کنند. میکروفایبر دارای مقاومت در برابر لکه است و به راحتی با یک پارچه مرطوب و تمیز می شود. دوخت آن نیز به گونه ای است که در برابر ناخن کشیدن یا هر چیز تیزی مقاومت نسبتا خوبی دارد.

مخمل

پارچه پشمی متراکم یا مخمل می تواند گزینه مناسبی برای رومبلی ها باشد. این پارچه ها در طیف متنوعی از رنگ ها در دسترس هستند و در برابر شعله و آتش مقاوم خواهند بود.

چرم

چرم یک گزینه ایده آل است فقط شاید بزرگ ترین نگرانی شما در مورد قیمت آن باشد. معمولاً در دنیای مدرن روکش های مبل چرم گزینه بسیار عالی هستند که در برابر لکه مقاومت نشان می دهند و پاک کردن آن ها با دستمال مرطوب به راحتی انجام می گیرد و کاملاً ساده است.

لاتکس

اگر به دنبال این هستید که روکش مبل خود را عوض کنید اما استفاده روزانه از مبلمان خود ندارید و فقط به دنبال یک ظاهر لوکس هستید، انواع مختلفی از پارچه های لاتکس در بازار موجود هستند که بافت پارچه آن ها کمی شل است اما ظاهر بسیار جذابی را ایجاد خواهند کرد.

طیف مناسب برای انتخاب رنگ روکش مبل

  1. انتخاب جنس پارچه روکش برای مبلمان با رنگ روشن کمی چالش برانگیز است و تمیز کردن مبل رنگ روشن تا حدودی سخت بوده و لکه و آلودگی به سرعت بر سطح آن می نشیند اما رنگ روشن به روشن تر و بزرگ تر نشان دادن فضای خانه ی شما به دلیل انعکاس نورکمک می کند.
  2. طیف تیره برای انتخاب رنگ پارچه مبل کلاسیک و رنگ مبل راحتی شیک مناسب است و اگر رفت و آمد زیاد، کودک خردسال و حیوان خانگی دارید، انتخاب رنگ روکش مبل از طیف تیره انتخابی بسیار هوشمندانه خواهد بود.
  3. رنگ های خنثی یکی از انتخاب های خوب برای رنگ پارچه مبل راحتی و رنگ پارچه مبل کلاسیک است و این رنگ ها را می توان به راحتی با فضا و سایر وسیله ها هماهنگ نمود.

  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :

مطالب مرتبط