تفاوت سبک مدرن و معاصر – بخش دوم

تفاوت سبک مدرن و معاصر – بخش دوم

تفاوت سبک مدرن و معاصر - بخش دوم

تفاوت‌های سبک مدرن و معاصر

با تعریفی که از سبک معاصر داشتیم درباره اینکه به زمان حال برمی‌گرده، پس می‌تونیم بگیم سبک روان‌تری هست. چون در فضای مدرن تاکید بر قالبی تعریف شده، متعادل و خطوطی منظم و حداقل تزئینات هست اما سبک معاصر در بعضی موارد می‌تونه این اصول رو تلطیف کنه.

تفاوت سبک مدرن و معاصر در رنگ ها

طراحی معاصر اغلب در رنگ‌های سفید، سیاه یا خاکستری دیده میشه، رنگ‌های مکمل می‌تونن قرمز، نیلی یا نارنجی باشن. اما در سبک مدرن رنگ‌ها بیشتر تم خاکی دارن و رنگ‌های مکمل فیروزه‌ای، قهوه‌ای و سبز باشن. برخلاف مینیمالیسم، فضاهای مدرن معمولا سرد نیستن، بلکه اکثرا با رنگ‌های خنثی و گرم پر میشن. فضاهای معاصر در عین زمینه تک رنگ، رنگی جسورانه هم در اون به کار میره.

تفاوت سبک مدرن و معاصر در متریال

در طراحی مدرن اکثر عناصر چوب و طبیعی دیده میشن اما در سبک معاصر حضور فلزات، شیشه در کنار چوب و متریال طبیعی به وفور دیده میشه. نمایان شدن مصالح در سبک معاصر امر رایجی هست. همون‌طور که قبلا هم گفته شد به دلیل توجه سبک معاصر به مسائل حفاظت از محیط زیست و پایداری، استفاده از متریال پایدار در این سبک رواج داره.

تفاوت سبک مدرن و معاصر درفرم و خطوط

سبک مدرن رو با خطوط منظم، صاف و تیزش می‌شناسیم و این در حالی هست که سبک معاصر این خطوط رو تا حدودی تلطیف کرده و خطوط منحنی هم به همون اندازه اهمیت پیدا کردن. این رو به خوبی میشه در فرم مبلمان دید.

چه زمانی باید سبک مدرن یا معاصر رو انتخاب کرد؟

بعد از همه این بررسی‌ها سوالی که وجود داره این هست که کدوم سبک بهتره یا صحیح‌تر این که هرکدوم مناسب چه فضا یا سلیقه‌ای هست؟

از اون‌جایی که سبک مدرن به ۱۹۰۰ تا ۱۹۵۰ مربوط میشه، پس کسانی که از ویژگی‌های اون دوره لذت می‌برن بهتره مدرن رو انتخاب کنند؛ کسانی که به دنبال یک طراحی واحد هستن، عناصر کاربردی رو ترجیح میدن و با رنگ‌های خنثی و گرم رابطه خوبی دارن.سبک معاصر برای افرادی بیشتر مناسبه که تمایل دارن بر اساس مد و فناوری روز عمل کنند؛ طرفداران خطوط نرم و تضادهای بصری و افرادی که کاربرد رو به اندازه تزئین می‌پسندن.
  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :

مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.