راز انتخاب فرش مناسب برای دکوراسیون منزل – بخش اول

راز انتخاب فرش مناسب برای دکوراسیون منزل – بخش اول

راز انتخاب فرش مناسب برای دکوراسیون منزل

راز انتخاب فرش مناسب برای دکوراسیون منزلانتخاب یک فرش مناسب برای دکوراسیون کار نسبتا سختی است. زیرا فرش ها می توانند در شیک بودن و زیبا تر بودن دکوراسیون منزل شما نقش به سزایی داشته باشند. پس باید در انتخاب فرش بیشترین دقت و توجه را کرد. برای این کار باید به نکات زیر توجه کرد :

هر جایی از منزل که بدون فرش باشد نما خوبی را از خود نشان نمی دهد. شما می توانید با تغییر در فرش منزلتان یک تغییر بزرگ در خانه تان ایجاد نمایید. گاهی استفاده از فرش ها گیج کننده بوده و انتخاب را برای شما سخت می کند. ما در این مقاله در تلاشیم تا شما را راهنمایی کنیم.

تفکیک هر مکان با فرش

شما می توانید در منزلتان از فرش هایی استفاده کنید که مکان های مختلف را از یکدیگر جدا کنند، مثلا اگر شما از یک اتاق بزرگ استفاده می کنید. می توانید با کمک دو فرش متفاوت اتاق را به دو بخش تبدیل نمایید.

ایجاد تنوع

برای داشتن یک دکوراسیون بهتر می توانید از فرش هایی استفاده نمایید که دارای تنوع کافی باشند. زمانیکه از دو فرش در یک اتاق استفاده می نمایید باید دقت داشته باشید که حتما سایز دو فرش دقیقا باهم برابر باشد.

ایجاد هارمونی

زمانیکه شما در اتاقتان از بیش از یک فرش استفاده می نمایید، بهتر است از فرش هایی با طرح هایی استفاده نمایید که با یکدیگر هارمونی داشته باشند تا محیط بصورت مطلوبی جلوه کند.

حجم ها را کنترل کنید.

برای انتخاب فرش می توانید به الگوی کاغذ دیواری های خود دقت بیشتری نمایید. نباید با خرید فرش کاری کنید که نقش و نگار های فرش و کاغذ دیواری باعث شوند تا داخل اتاق کوچکتر نشان داده شود. مثلا زمانیکه الگوی کاغذ دیواری شما از نقش و نگار کمتری برخوردار است یا به اصطلاح خلوت تر است می توانید از فرش  های کمی شلوغ تر استفاده نمایید.

از یک الگوی رنگی مناسب پیروی کنید.

شما باید از فرش هایی استفاده نمایید که به رنگ زمینه و اتاق شما بیایند. در واقع استفاده از رنگ فرش مناسب برای دکوراسیون یکی از مهمترین بخش های انتخاب فرش است. شما می توانید بعد از خرید مبلمان اقدام به خرید فرش نمایید تا تصمیم گیری برایتان راحت تر باشد.

دیوار هایتان را بپوشانید.

شما می توانید با کمک قالیچه های کوچک قسمتی از دیوارهای اتاق خود را بپوشانید.

  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :

مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.