سبک دکوراسیون امروزی

سبک دکوراسیون امروزی

سبک دکوراسیون امروزی

سبک دکوراسیون امروزیمد یک کلمه فرانسوی می‌باشد و تاریخچه آن به اواخر قرن نوزده باز می‌گردد.  مد که در نگاه اجتماعی یک خرده فرهنگ یا زیرمجموعه فرهنگی به حساب می‌آید، از گذشته و آینده برای شکل دهی به ساختار خود  کمک می‌گیرد. میان آنچه امروزه مد نامیده می‌شود و آنچه در گذشته بنا شد، فاصله بسیاری از نگاه محتوایی و معنایی وجود دارد که تفاوت در ظاهر نیز در آن به چشم می‌خورد. برای لمس بهتر این تفاوت‌ها مثالی را برای شما بیان می‌کنیم. مد مطرح شده در بحث پوشاک تنها به صرف یک تغییر در نوع دوخت لباس در اوایل قرن بیستم پدید آمد و رفته رفته به یک فرهنگ درآمد. مد در بخش‌های دیگر بسیار جوان‌تر از پوشاک و فشن است و در نتیجه از ویژگی‌های که بخش پوشاک در شکل دهی به خود استفاده می‌کند بهره کمتری می‌برد.

مد امروزی که در لغت کلمه مناسبی از نظر نگارشی و ادبی به حساب نمی‌آید، مشخصاً به رویدادهای زمان حال خود اشاره دارد و از این رو خود کلمه مد نیز بر زمان فعلی دلالت می‌کند. پس همان کلمه مد کافی است؛ اما این عبارت با این اصطلاح، در میان عموم مردم شکل گرفته است. مد روز را بر اساس نیازهای افراد یا جامعه شکل می‌دهند، از این رو ممکن است مد امروز جامعه‌ای در آینده نه چندان دور دوباره تکرار شود. به همین دلیل از عبارت مد روز استفاده می‌شود. و اما دکوراسیون امروزی چیست؟ این سؤال نیز پاسخ‌های متعدد و فراوانی دارد که به منظور ایجاد یک نتیجه کلی، موارد مهم آن را بررسی کرده و پاسخی شایسته برای آن پیدا خواهیم کرد.

سبک طراحی دکوراسیون امروزی از میان گذشتگان شکل گرفته در بین مردم جا می‌گیرد. اما دکوراسیونی نیز وجود دارد که از گذشته سایر کشورها به کشورمان وارد می‌شود و دکوراسیون امروزی ما را تشکیل می‌دهد. برای مثال استفاده از دکوراتیوهای خاص قدیمی مانند گرامافون یا آینه‌های خاص قدیمی، میزها یا استندهای چوبی با شمایل کهن و یا لوسترها یا نورپردازی‌هایی که به صورت یک فرهنگ وارداتی دکوراسیون خانه‌های ما را شکل می‌دهند. به این ترتیب می‌توان دکوراسیون معاصر یا همان امروزی که از گذشته شکل گرفته و تکامل می‌یابد را با نمونه‌های ذکر شده در ذهن تجسم کرد و به دنبال موارد بیشتر گشت. اکنون به سراغ مورد دوم یعنی دکوراسیون امروزی که مربوط به حال و تکنولوژی‌های کنونی است می‌رویم تا آشنایی کلی نسبت به آن‌ها برای شما به وجود بیاوریم.

این بخش، دکوراسیون‌های بسیاری را شامل می‌شود از جمله؛ دکوراسیون سبک مینیمال، دکوراسیون مدرن، دکوراسیون کانتری و دکوراسیون شهری.

با در نظر گرفتن امروزی بودن این سبک‌ها می‌توان ادعا کرد همه این موارد به خاطر گذر زمان و ایجاد تغییرات در متد قدیمی و یا اصلاح آن‌ها شکل گرفته. اما متوجه می‌شویم که در بین این دکوراسیون‌های معاصر، هستند مواردی که خود یک خلق جدید بوده و از هیچ شکل گرفته‌اند. به جرات این موارد را یک دکوراسیون امروزی می‌توان خواند. با این تفاسیر به سراغ بسط و تشریح موارد مربوط به دکورهای امروزی و مد روز می‌رویم.

  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :

مطالب مرتبط