سبک دکوراسیون انتقالی چیست؟

سبک دکوراسیون انتقالی چیست؟

سبک دکوراسیون انتقالی چیست؟

طراحی ترانزیشنال چیست؟

همانطور که از نامش احتمالاً نشان می دهد، طراحی ترانزیشنال با ترکیب دو سبک مخالف انجام می شود. گاهی اوقات به عنوان “برداشت به روز از آثار کلاسیک” یاد می شود، زیرا به عنوان یک زمین میانی بین بهترین عناصر ظاهر سنتی و معاصر عمل می کند.

بیشتر بخوانید : سبک دکوراسیون اسکاندیناوی

سبک دکوراسیون انتقالی یا ترانزیشنال چیست و برای چه افرادی مناسب است؟

سبک دکوراسیون انتقالی ترکیبی از ویژگی های سبک دکوراسیون سنتی و مدرن می باشد. در این سبک از مبلمان و اثاثیه این دو سبک، برای دیزاین و چیدمان فضای خانه استفاده می شود. به زبان دیگر می توان گفت دکوراسیون انتقالی، نوع کلاسیک تر شده سبک مدرن و یا نوع جوان تر شده سبک سنتی می باشد. شاید فکر کنید که تنوع عناصر دکوراسیون این دو سبک در کنار هم، جلوه ای نامتناسب در خانه به وجود آورد ولی با رعایت اصول سبک انتقالی، یک محیط یکپارچه و آرامش بخش در آن ایجاد خواهد شد. دقت کنید خانه هایی که به این سبک دکور شده اند، از رنگ های خنثی و مات به عنوان رنگ غالب و از تعداد کمی تزئینات و دکوریجات در فضای اتاق استفاده می کنند. فراموش نکنید این نوع دکوراسیون برای افرادی که نمی خواهند خود را محدود به استفاده از یک سبک دکوراسیون کنند و در انتخاب وسایل و دکوریجات آزادی عمل بیشتری داشته باشند، مناسب است. بنابراین اگر شما نیز جزو این دسته از افراد هستید با ما همراه باشید تا در ادامه این مطلب، ویژگی های سبک دکوراسیون انتقالی را بررسی کنیم تا به راحتی آن را در خانه پیاده کنید.

اهمیت رنگ در دکوراسیون ترنزیشنال

استفاده از رنگ‌ها در سبک دکوراسیون انتقالی بسیار مهم است زیرا رنگ در این سبک از دکوراسیون حتما باید آرامش‌بخش باشند. به همین دلیل برای انتخاب رنگ، از رنگ‌های گرم در این سبک استفاده نکنید و در عوض از رنگ‌های خنثی و سرد استنفاده نمایید. البته می‌توانید در قسمت‌هایی مثل کوسن‌ها، فرش‌های کوچک و قاب‌های روی دیوار از رنگ‌های گرم استفاده کنید تا تعادل در رنگ محیط خانه حفظ شود.

در این سبک اغلب رنگ های خنثی و رنگ های مات مانند بژ، قهوه ای روشن، سفید مایل به خاکستری، سفید عاجی، کرم، خاکی، وانیلی و خاکستری مایل به قهوه ای به عنوان رنگ غالب پرکاربرد است. سپس برای ایجاد تعادل و جلوگیری از به وجود آمدن فضای خسته کننده بعد از انتخاب رنگ غالب، چهار یا پنج عدد از رنگ های گفته شده را برای مبلمان، فرش، پرده و اکسسوری انتخاب کنید. این نکته را فراموش نکنید که این رنگ ها باید با یکدیگر کاملا هماهنگ باشند. ضمنا بهتر است که از رنگ‌های خنثی در سبک ترنزیشنال در غالب فضا و محیط استفاده کنید.

  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :

مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.