سبک دکوراسیون روستیک

سبک دکوراسیون روستیک

سبک دکوراسیون روستیک

روستیک، کلمه‌ای لاتین بوده و به صورت Rustic نوشته می‌شود و در لغت به معنی روستا ترجمه می‌شود. روستیک استایل به معنی سبک روستایی برگردان می‌شود. اما روستیک در معنی معماری دو تعریف جداگانه دارد.

یک: روستیک، یک روش سنگ تراشی بوده است که عمدتاً در معماری رنسانس مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

دو: یک سبک معماری غیر رسمی در ایالات متحده و کانادا بوده که تغییرات گسترده‌ای را به خود دیده است.

سبک دکوراسیون روستیک چیست؟

سبک دکوراسیون روستیک از کشورهای غربی به خصوص آمریکا معروف شده و قدمتی دویست ساله دارد. این نوع دکوراسیون داخلی بر ایجاد بافت روستایی و حس سادگی، کهنگی و فرسودگی، طبیعی و دست ساز بودن عناصر و دکوراسیون داخلی تأکید دارد. برای معماری کف، سقف، دیوار از المانهای طبیعت همچون چوب و سنگ، اجزا و قطعات ساده و بی آلایش، به دور از هر گونه تزیینات اضافی بهره گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید : سبک دکوراسیون هالیودی

روستیک نامی است که بسیاری از سبک‌های طراحی را شامل می‌شود. بنا بر تعریف، دکوراسیون روستیک دکوراسیونی طبیعی، قدیمی و حاوی عناصری با سطح زبر و ناهموار است. بنابراین، سبک‌های متفاوتی با این ویژگی‌ها وجود دارند که هریک با دیگری متفاوت است اما همه آن‌ها روستیک به حساب می‌آیند. برخی از سبک‌های روستیک عبارت‌اند از: سبک توسکان، سبک ساحلی، سبک خانه روستایی و نیز هر سبکی که حال‌وهوای خانه‌های قدیمی و روستایی را برای شما تداعی می‌کند.

استفاده از مؤلفه‌های طبیعی خام و دست نخورده یکی از مهمترین عواملی است که یک خانه را به سبک دکوراسیون روستیک نزدیکتر می‌کند. برای این منظور کافی است از جزییاتی مانند درختان، تنه درختان، چوبهای برش خورده یا حتی پشم گوسفند در خانه استفاده کنید. گاهی چیدن میز و صندلی چوبی بیرون منزل، در دکوراسیون تراس یا بالکن حال و هوای خانه روستایی را در ذهن تداعی می‌کند. از الوار های پهن و قطور می‌توانید برای کف‌پوش استفاده کنید و نمایی کاملاً روستیک به خانه بدهید. چوب‌های اصلاح شده گزینه ایده‌آلی برای استفاده در سبک روستیک هستند. همچنین اغلب در این سبک دکوراسیون از چوب کاج، گیلاس، توسکا و گردو نیز استفاده می‌کنند.

  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :

مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.