سبک دکوراسیون مدرن قرن بیستم

سبک دکوراسیون مدرن قرن بیستم

سبک دکوراسیون مدرن قرن بیستمسبک مدرن دهه نود میلادی که از آن با عنوان Mid-Century modern یاد می‌شود، در واقع بازگشتی به طراحی‌های اواسط دهه ۱۹۰۰ میلادی (۱۹۵۰ تا ۱۹۶۰) است که حس نوستالژی را به فرد القا می‌کند. در این سبک شاهد برخی از عناصر مینیمال بوده و ساده بودن نیز یکی از عناصر مهم رعایت شده در سبک دکوراسیون مدرن قرن بیستم به حساب می‌آید.

ریشه سبک مدرن اواسط قرن ۲۰ به چه زمانی باز می گردد؟

سبک مدرن اواسط قرن ۲۰ ریشه در مکتب معماری باوهاوس دارد. نام این مکتب معماری از نام مدرسه هنر و معماری باوهاوس در کشور آلمان گرفته شده است که پیشگام مدرنیسم در معماری بود و به طراحی خانه ها بر اساس کارایی و سادگی اعتقاد داشت. بعد از اتمام جنگ جهانی دوم، بسیاری از معماران و طراحان مکتب باوهاوس به آمریکا مهاجرت کردند و با توجه به گسترش شهرهای این کشور، آن ها نیاز به سبکی مدرن و جدید را حس کردند. بنابراین در این دوره زمانی سبک مدرن اواسط قرن بیست را در آمریکا به وجود آوردند و سپس استفاده از این سبک در دکوراسیون منازل رشد پیدا کرد و طرفداران زیادی را به خود جذب کرد.

بیشتر بخوانید : سبک دکوراسیون اسکاندیناوی

نکات و ترفندهای ضروری و لازم در اجرای سبک مدرن اواسط قرن ۲۰ در دکوراسیون منازل

در ادامه نکات و ترفندهایی را به شما آموزش خواهیم داد که شما را در شناخت ویژگی ها و اجرای صحیح دکوراسیون به این سبک کمک خواهد کرد.

۱- انتخاب رنگ مناسب در سبک مدرن اواسط قرن ۲۰

۲- گزینه های مناسب در انتخاب مبلمان در سبک مدرن اواسط قرن ۲۰

۳- انتخاب فرش و دکوریجات مناسب در سبک مدرن اواسط قرن ۲۰

۴- انتخاب مناسب منابع روشنایی در سبک مدرن اواسط قرن ۲۰

محبوبیت سبک دکوراسیون مدرن قرن بیستم به عوامل زیادی وابسته است. این سبک دکوراسیون اساسا شامل ترکیب خطوطی واضح و صاف به همراه شکل های ارگانیک و استفاده از روش های جدید برای دیزاین فضای خانه و اتاق می باشد. سبک مدرن اواسط قرن ۲۰ جلوه و ظاهری مدرن و امروزی دارد ولی در آن عناصر سبک های قدیمی و سنتی نیز کاربرد دارد. درحالی که برخی اختلاف نظر در مورد آغاز استفاده از این سبک دکوراسیون وجود دارد، ولی تقریبا می توانیم بگوییم دوره اوج استفاده از آن از دهه ۱۹۳۰ تا دهه ۱۹۶۰ بوده است.

  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :

مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.