سبک دکوراسیون نئوکلاسیک

سبک دکوراسیون نئوکلاسیک

سبک دکوراسیون نئوکلاسیک

 برخی افراد تصور می کنند که طراحی سبک دکوراسیون نئوکلاسیک و سبک سنتی در یک قالب قرار می گیرد. اما چنین نیست آنچه که در جامعه هنری ما به عنوان سنتی شناخته میشود برگرفته از محیط بومی و سنت های قدیمی ایرانی است، در حالی که طراحی کلاسیک به سبک سنتی غربی اشاره دارد، و ویژگی هایی که از روم و یونان باستان وارد زندگی اروپاییان، نمای خانه و لوازم دکوراتیو شده را یادآور می شود. 

بنابراین آنچه که در حال حاضر به عنوان سبک کلاسیک رواج دارد، بر پایه هنر دوره ی رنسانس و معماری یونان باستان است، و تلاش می گردد با استفاده از مشخصات این سبک به طراحی ویلا و خانه های امروزی پرداخته شود.

بیشتر بخوانید : سبک دکوراسیون داخلی با آجر

معماری کلاسیسبک دکوراسیون نئوکلاسیک

برای آنکه بتوانید به طور کامل سبک کلاسیک را اجرا کنید باید فضای بیرونی و داخلی منزل را مطابق این سبک طراحی نمایید. برخی مواقع مالکان از ابتدا با هدف داشتن خانه ای کلاسیک از مهندسان طراحی چنین خانه ای را طلب می کنند

 اما برخی مواقع با انجام بازسازی می توان روح معماری کلاسیک را در فضا جاری کرد. برای داشتن خانه ای به سبک دکوراسیون نئوکلاسیک فونداسیون بنا و استحکام آن اهمیت زیادی دارد.

تاثیر نقش ستون

ستون های بلند و با سر ستون های سنگی و نقش های زیبا در بخش های مختلف منزل از درب ورودی، ایوان تا درون منزل و در بخش هایی از سالن دیده می شود. وجود ایوانی وسیع که دارای طاق بلند و گنبدی شکل باشد شکوه و زیبایی را در بخش بیرونی به کمال می رساند. 

به طور معمول درب های ورودی از جنس چوب طبیعی انتخاب می شود، اگرچه استفاده از چوب طبیعی وزن درب را بالاتر می برد اما این سبک نیازمند عناصر اصیل و ماندگار همچون چوب و سنگ با حکاکی های زیبا می باشد. 

  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :

مطالب مرتبط