کدوم روکش مبل بهتره!

کدوم روکش مبل بهتره!

کدوم روکش مبل بهتره!
کدوم روکش مبل بهتره!داشتن روکش مبل برای محافظت از مبلمان برای هر خانه ای ضروری بوده اما باید در انتخاب جنس و رنگ آن نکات مهمی را رعایت کنید.

 

 

اصول مهم و راهنمای انتخاب روکش مبل

انتخاب یک روکش مناسب برای مبلمان کار دشواری نیست اما باید نکاتی را در این باره در نظر بگیرید. باید به رنگ، ، الگو و با فت پارچه که می خواهید برای روکش انتخاب نمایید، دقت کنید و همه این عوامل را در کنار هم مد نظر قرار دهید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید اما برای انتخاب یک روکش مناسب مبلمان، باید چه عواملی را در نظر گرفت؟

روکش مبل

جنس پارچه ی روکش مبل

مهم ترین گزینه این است که ببینید جنس پارچه در برابر شعله و آتش مقاوم است یا خیر؟ سپس انواع دیگر پارچه را هم بررسی کنید. بعضی از افراد به دنبال پارچه های مصنوعی بوده و در مقابل بعضی به دنبال پارچه با الیاف طبیعی می گردند. کیفیت این پارچه ها با هم متفاوت بوده و البته بعضی از پارچه های الیاف مصنوعی نیز بوی خاصی می دهند.

قابلیت شستشوی راحت پارچه

اگر مبل شما خیلی زود کثیف می شود و گرد و غبار در روی آن زیاد است، باید پارچه ای را انتخاب کنید که لک غذا، کثیفی و هر آلودگی دیگری را کمتر نشان داده شود. استفاده راحا از ماشین لباسشویی برای شستشو نیز مهم است.

تراکم پارچه

پارچه ای که دوخت متراکم داشته باشد را می توانید به جای پارچه هایی با دوخت های شل و وارفته استفاده کنید تا شکل خود را بیشتر حفظ کند. سعی کنید از بافت های سفت و ریز استفاده کنید که مقاومت بیشتری در برابر نور و رنگ پریدگی دارند.

وزن پارچه

اگر به دنبال پارچه های سبک هستید می توانید از پارچه های نخی یا ترکیبی و پارچه های ابریشم استفاده کنید. هرچقدر که وزن پارچه سبک تر باشد، شستشو و استفاده از آن راحت تر است و حس بهتری را برای شما ایجاد خواهد کرد.

بافت روکش

پارچه ای را هنگام انتخاب روکش، انتخاب کنید که محکم بافته شده است. پارچه انتخابی شما نباید طوری باشد که پارچه زیر را نشان دهد مگر اینکه شما این را بخواهید.

الگوی تاروپود

الگوی تاروپود بر ظاهرمبلمان، تاثیر فراوان دارد. قبل از انتخاب روکش مبل خود، الگوی تاروپود را در نظر بگیرید. پارچه های بافت دار مانند طرح جناغی، گل دار یا جین می تواند جذاب تر و همچنین در برابر چین وچروک مقاوم باشد.

رنگ پارچه

بعضی از روکش های مبل اگر در طول روز در معرض نور کامل خورشید قرار بگیرند، ممکن است رنگشان از بین برود. پس حتما در این مورد سوال کنید. معمولا رنگ های خنثی و رنگ های روشن دیرتر از رنگ های تیره رنگشان را از دست می دهند.

بافت لینن یک انتخاب سنتی و مناسب برای روکش مبل است اما ممکن است بیش از حد کشسان باشد. پارچه های براق مانند ساتن هم می توانند نور را انعکاس دهند و احساس روشنی را در منزل افزایش دهند اما شاید وقتی که به آن ها دست می زنید احساس سرما کنید و این حس در هوای سرد برای شما خوشایند نباشد.

پارچه هایی مثل پشم یا ترکیب پشمی مخمل معمولاً نور را به خودشان جذب می کنند بنابراین باید رنگ های روشن تری را انتخاب کنید که به دکوراسیون منزل تان بیاید.

نکاتی برای انتخاب رنگ روکش مبل

برای انتخاب رنگ مناسب روکش مبل به نکات زیر توجه کنید:

  • برای انتخاب رنگ روکش مبل به دکوراسیون فضای داخلی توجه کنید و روکشی را انتخاب نمایید که با پارکت یا لمینت چوبی استفاده شده در منزلتان هماهنگ باشد.
  • برای انتخاب رنگ روکش مبل به رنگ دیوار توجه کنید و سعی کنید تا جای ممکن رنگ ها را با هم هماهنگ کنید.
  • برای انتخاب رنگ روکش مبل به اندازه فضا و مساحت خانه توجه کنید و اگر فضای بزرگی ندارید، بهتر است رنگ پارچه مبل را تک رنگ و ساده انتخاب کنید تا فضایتان شلوغ و کوچک تر به نظر نرسد.
  • در انتخاب رنگ روکش مبل به رنگ فرش و پرده ها نیز توجه داشته باشید.

  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :

مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.