تفاوت بین سبک کلاسیک و نئوکلاسیک – بخش اول

تفاوت بین سبک کلاسیک و نئوکلاسیک – بخش اول

تفاوت بین سبک کلاسیک و نئوکلاسیک - بخش اول

سبک نئوکلاسیک

سبک نئوکلاسیک یکی از سبک های معماری است که از قرن ۱۸ رواج یافته است.

این سبک از معماری را در واقع در یک جمله می توان این گونه تعریف کرد: پوسته ای کلاسیک بر روی امکانات مدرن.

همان گونه که در طراحی داخلی به سبک کلاسیک و مدرن ،تمام فضاها مخصوصا آشپزخانه که یکی از پر رفت آمد ترین فضاهاست به این سبک طراحی می شوند ،سبک نئوکلاسیک نیز همین گونه است و شما می توانید آشپزخانه خود را به سبک کابینت نئوکلاسیک طراحی کنید.

در کابینت نئوکلاسیک از تزئینات ساده تر کابینت کلاسیک استفاده می شود و طرح های آن به پیچیدگی و پر کاری کابینت کلاسیک نیست و معمولا از رنگ های روشن و ملایم در طراحی این سبک از کابینت استفاده می شود.

از ویژگی های سبک کابینت نئوکلاسیک می توان به :زیبایی، سادگی، تنوع رنگ‌ بیشتر، استفاده از خطوط منحنی و نرم، بکارگیری نورپردازی مدرن و … اشاره کرد.

بیشتر بخوانید : سبک دکوراسیون نئوکلاسیک

 سبک کلاسیک و نئو کلاسیک :

سبک های طراحی در دکوراسیون اساس شکل گیری نو آوری و خلاقیت در هر پروژه ای هستند. هر کدام از آن ها بنا به تاریخچه پیدایش دارای تعاریف و المان های خاص هستند. و نهایتا یک مجموعه واحد از ویژگی و عناصر به هم مرتبط را می سازند. این سبک ها هر دو از محبوب ترین و شیک ترین سبک های دکوراسیون هستند.

مزیت سبک دکوراسیون داخلی نئو کلاسیک نسبت به کلاسیک در این است که هیچ گونه محدودیتی در استفاده از لوازم ندارد. یعنی در استفاده از مبل ، اکسسوری ها ، پرده ها و رنگ ها محدودیتی ندارید. اما قطعا که از اصول خاصی هم باید پیروی کنید. در این سبک شاهد عناصر مینیمال و ساده در عین لوکس بودن هستیم.

از طرفی سبک کلاسیک از جمله سبک هایی است که حس راحتی و گرمای دوران گذشته را یاد آوری می کند. فضایی که به سبک کلاسیک مزین شده است از اصالت خاصی برخوردار می باشد.

تفاوت بین سبک کلاسیک و نئوکلاسیک :

رنگ ها :

رنگ های سفید ، بژ و یا روشن از رنگ های مناسب و مورد علاقه در سبک کلاسیک است. در صورتی که در سبک نئو کلاسکیک استفاده از دیگر رنگ های متنوع را نیز می بینیم. زیرا دکوراسیون نئو کلاسیک سبکی تقریبا اروپایی دارد.

رنگ های اصلی در دکوراسیون کلاسیک عموما در طیف رنگی کرم ، خاکستری ، طلایی ، نقره ای و مرواریدی است. سبک کلاسیک مخالف کنتراست و رنگ های تند است. تمام رنگ ها باید نرم ، گرم و دلنشین باشند. که این ها تفاوت بین سبک کلاسیک و نئوکلاسیک در رنگ هستند.

نقش و نگار :

از ویژگی های سبک نئو کلاسیک می توان به ظرافت و سادگی طرح ها و نقش ها اشاره کنیم. اما سبک کلاسیک دارای نقش و نگار و طرح های شلوغ و پر جزئیات است. مبلمانی با حکاکی و نقش های متنوع و فراوان از ویژگی های سبک کلاسیک است.

استفاده از اشکال و خطوط منحنی در هر قسمتی از دکوراسیون مختص سبک کلاسیک است. در حالی که خطوط منقطع ، اشکال هندسی و گوشه دار از انتخاب های اولیه در سبک نئو کلاسیک است.

  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :

مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.