تفاوت بین سبک کلاسیک و نئوکلاسیک – بخش دوم

تفاوت بین سبک کلاسیک و نئوکلاسیک – بخش دوم

تفاوت بین سبک کلاسیک و نئوکلاسیک - بخش دومتفاوت سبک کلاسیک و نئوکلاسیک در هزینه :

باید در نظر داشت که معمولا سبک کلاسیک نیازمند هزینه بیشتری نسبت به دیگر سبک ها است. عمده وسایل مورد نیاز این سبک از چوب ساخته می شوند. به همین دلیل هزینه ها نیز بالاتر می رود.

از طرفی سبک کلاسیک نیازمند فضای بزرگ است. و هر چه فضا بزرگتر باشد نیازمند وسایل بیشتری هستید. که باز هم باعث بالا رفتن هزینه ها می شود که از جمله تفاوت های سبک کلاسیک و نئوکلاسیک است.

تزئینات :

آیا می دانستید گل و گیاه نقش بسیار کم رنگی در سبک کلاسیک دارد؟ دکوراسیون کلاسیک دارای اکسسوری های لوکس ، پر زرق و برق و تجملی است. زیاده روی در تعداد مبلمان و وسایل تزئینی جایی در سبک نئو کلاسیک ندارد. در سبک نئو کلاسیک دیوارها اغلب با تابلو ها و یا اکسسوری های ساده ای از گل آرایی تزئین می شوند که از جمله تفاوت های سبک کلاسیک و نئوکلاسیک است .

ملزومات :

وسایل های مورد نیاز برای سبک نئو کلاسیک مانند مبلمان ، اکسسوری ها ، پرده ها و … به راحتی در بازار پیدا می شوند. همین طور سبک نئو کلاسیک ملزومات کمتری نسبت به سبک کلاسیک نیاز دارد. در در نتیجه کم بودن وسایل نیز ، خود باعث می شود تا در این سبک به راحتی وسایل را جا به جا کرده و تغییر دکوراسیون دهید.

مبلمان :

مبلمان در سبک کلاسیک دارای ابعاد بزرگ و با حکاکی و کنده کاری های بسیاری هستند. اما در سبک نئو کلاسیک از تزئینات و جزئیات اضافه خودداری شده است. مبلمان نئو کلاسیک دارای فریم های چوبی ساده و ظریف هستند.

سبک کلاسیک لقب مادر را در میان دیگر سبک ها به خود اختصاص داده است. به همین دلیل تجمل گرایی و المان های اشرافی گرایی در این سبک بسیار دیده می شود.

معمولا سبک نئو کلاسیک طالب رنگ های خنثی مانند طوسی ، نسکافه ای ، بژ و یا سفید برای پارچه مبلمان است. البته باید توجه کنید که در کنار این رنگ های خنثی می توانید از رنگ های گرمی همچون آبی ، سبز و حتی قرمز استفاده کنید.

پیشنهاد می شود این رنگ های گرم را فقط در یک کاناپه تکی ، یا مبل های تک نفره و یا مثلا فقط در رنگ یک دیوار شاخص استفاده کنید. توجه داشته باشید که پارچه های تک رنگ ، ساده و بدون طرح مناسب دکوراسیون نئو کلاسیک است.

  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :

مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.