دکوراسیون داخلی مدرن

دکوراسیون داخلی مدرن

دکوراسیون داخلی مدرن

دکوراسیون داخلی مدرندکوراسیون داخلی مدرن با جلوه ی ساده ای که دارد یکی از محبوب ترین سبک های دکوراسیون داخلی است که برای خانه های کوچک بسیار مناسب است. مدرن یک واژه ی لاتین (modern) است که معنی آن به فارسی جدید تازه باب میشود.

تاریخ آغاز دکوراسیون داخلی مدرن

این سبک با جنبش مدرنیسم اواخر قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰ میلادی آغاز شد. از نیمه ی قرن ۲۰ تا امروز به دلیل سادگی طرفداران زیادی را به خود جذب کرد و بسیار محبوب شد.

ویژگی های دکوراسیون داخلی مدرن

سادگی بهترین تعریف کوتاه از سبک مدرن است. در طراحی داخلی به سبک مدرن از مبلمان و دکوراسیونی که ساده و طرح خطوط صاف دارند و هیچ طرحی در آن ها وجود ندارد استفاده میکنند و همچنین در فضا از رنگ های خنثی و ملایم استفاده میکنند تا سادگی این سبک حفظ شود. یکی دیگر از ویژگی های سبک مدرن این است که از وسایلی استفاده شود که کاربردی بوده و انتخاب و چیدمان آن ها هدفمند باشد و اگر ضرورتی ندارند کنار گذاشته شوند با این ویژگی ها فضایی دور از شلوغی و شیک و دلنشین داریم. این سبک برای افرادی که به سادگی و منظم بودن اهمیت میدهند مناسب است. خانه هایی که به سبک مدرن طراحی میشوند فضایی بسیار ساده و روشن و آرام دارند.

 دکوراسیون مدرن

در سبک مدرن به دلیل ویژگی سادگی آن باید از رنگ های خنثی و ملایم به صورت تک رنگ در قسمت های مختلف خانه و دکوراسیون استفاده کنیم. برای مثال در رومبلی یا پرده یا دیوار که باید سفید رنگ باشد. در کنار رنگ های خنثی برای ایجاد تعادل از متریال طبیعی مثل چوب میتوان استفاده کرد. مثلا پارکت چوبی کف خانه سردی رنگ های خنثی را از بین میبرد.

مبلمان و وسایل خانه را باید با توجه به کارآیی و هدف از استفاده آن ها انتخاب کنیم و فقط وسایلی که در خانه نیاز داریم را تهیه کنیم. به طرح و رنگ آن ها هم باید توجه کرد که ساده و خنثی باشد. نباید از دکوریجات تجملی و تزئینی استفاده کنیم دکوراسیون داخلی مدرن نباید شلوغ باشد و برای حفظ سادگی و خلوتی به اندازه نیاز از اثاثیه مانند کوسن، فرش و… استفاده کنیم.

در سبک مدرن باید از طرح های ساده مثل خطوط صاف و دور از جزئیات اضافی و طرح های شلوغ استفاده کنیم. در طراحی داخلی گچ کاری و نقش هایی که در سبک های قدیمی تر استفاده میکردند را نداشته باشم تا سادگی فضای خانه حفظ شود.

فضای نا منظم و شلوغ باعث استرس در زندگی افرد میشود. بهتر است برای هر کدام از اثاثیه ی کارآمد و ساده ی سبک مدرن فضای مشخص در نظر گرفته شود که محیط خانه خلوت و دور از شلوغی باشد. با قفسه و کتابخانه های تو کار هم میتوان فضاهای مخفی برای وسایل ضروری کوچک داشت که در نهایت خانه ای منظم و مرتب داشته باشیم.

طراحی پلان باز برای سبک مدرن بسیار مناسب است. اما اگر پلان خانه ی شما به این صورت نیست و شرایط تغییر و بازسازی هم ندارید بهتر است طراحی ظاهر خانه طوری باشد که فضای دلباز داشته باشید. برای مثال استفاده از پرده های روشن و حریر که نور خورشید را وارد فضای داخلی کند یا استفاده از آینه ها و نورپردازی که فضای داخلی را بزرگتر نشان دهد.

استفاده از فلزات براق مانند کروم و استیل از عناصر پرکابرد در دکوراسیون سبک مدرن است. از فلزات میتوان در مبلمان، اسکلت میز و صندلی، شیرآلات، دستگیره ها، لوستر و نرده استفاده کرد. در سبک طراحی داخلی مدرن استفاده از دکوری با طرح های خاص و رنگ های شاد در کنار رنگ های خنثی جذابیت بسیاری به فضای داخلی اضافه میکند. میتوانید از کوسن ها با طرح و  رنگ های خاص یا تابلو ها روی دیوار تاکیدی استفاده کنید.

  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :

مطالب مرتبط