راهنمای انتخاب رنگ مبل – بخش دوم

راهنمای انتخاب رنگ مبل – بخش دوم

راهنمای انتخاب رنگ مبل – بخش دوم

راهنمای انتخاب رنگ مبل - بخش دومبرای انتخاب رنگ مبل، به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

زمان تعویض مبلمان

بسیاری از افراد، بعد از یک مدت کوتاه مبلمان خود و یا پارچه و رویه مبل را تعویض می‌کنند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید، می‌توانید هر رنگی که دوست دارید خریداری کنید. اما اگر قصد دارید سال‌ها از آن استفاده کنید، به هیچ عنوان رنگی مانند قرمز روشن را انتخاب نکنید. چون رنگ‌های خاص و برجسته‌ای مانند قرمز خیلی زود شما را خسته می‌کنند و همچنین به راحتی با دیگر اجزا خانه هماهنگ نمی‌شوند.

نور گیر بودن منزل

اگر خانه شما نورگیر است، رنگ تیره نخرید. نور مستقیم خورشید باعث کم رنگ شدن و از بین رفتن رنگ مبل‌های تیره می‌شود. شما باید مبل‌هایی با رنگ روشن خریداری کنید.

افراد خانواده

اگر خانواده‌ای پر جمعیت دارید و یا فرزندان شما کم سن و سال هستند، رنگ‌های روشن نمی‌توانند انتخاب مناسبی باشند. شما نمی‌توانید به طور مداوم خانواده خود را کنترل کنید. پس در انتخاب رنگ مبل، رنگ‌های چرک تاب را مد نظر قرار دهید و مطمئن شوید که امکان شستشوی مبل نیز باشد.

کاربرد مبل

کاربرد مبل نیز در انتخاب رنگ مبل تاثیر می‌گذارد. اگر شما می‌خواهید مبلی خریداری کنید که در سالن برای دور هم جمع شدن خانواده از آن استفاده کنید، می‌توانید از رنگ‌های روشن و تک رنگ استفاده کنید. ولی اگر برای فضاهای رسمی و اداری مبل خریداری می‌کنید، رنگ‌هایی مانند قرمز و یا بنفش را انتخاب کنید.

پیشنهاداتی برای انتخاب رنگ مبل هماهنگ با اجزا خانه

  • یک راه برای انتخاب رنگ مبل، هماهنگ کردن آن با دیگر اجزا خانه است. در ادامه چند پیشنهاد برای انتخاب رنگ مبل با توجه به اجزا خانه برای شما آورده ایم:
  • می‌توانید رنگ مبل را با رنگ پرده‌های خانه خود ست کنید.
  • هماهنگ کردن رنگ مبل با رنگ دیوار یکی دیگر از پیشنهاداتی است که در انتخاب رنگ مبل بسیار استفاده می‌شود.
  • اگر دوست دارید رنگ سال را به خانه خود بیاورید، با توجه به بزرگ و در دید بودن مبلمان، می‌توانید رنگ مبل را با توجه به رنگ سال انتخاب کنید.
  • اگر می‌خواهید رنگ مبل‌ها جذاب و متفاوت باشد، می‌توانید رنگ مبل‌های تکی را متفاوت ولی هماهنگ با مبل‌های چند نفره انتخاب کنید.

سخن آخر

شما هزینه زیادی برای خرید مبل پرداخت می‌کنید و می‌خواهید مدت زیادی را با مبل‌ها زندگی کنید، پس در انتخاب رنگ مبل دقت کافی و لازم را به خرج بدهید تا بتوانید از داشتن مبلی زیبا و خوش رنگ و هماهنگ با فضا و لوازم منزل خود لذت ببرید.

  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :

مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.