سبک دکوراسیون ایران باستان

سبک دکوراسیون ایران باستان

سبک دکوراسیون ایران باستان

ایرانیان همواره به هنر و هنرمندی شهره‌ی آفاق بوده‌اند. ازجمله زیباترین و اصیل‌ترین انواع هنر ایرانی می‌توان به کاشی‌کاری، منبت‌کاری، شیشه‌سازی، معرق‌کاری و… اشاره نمود. همان‌طور که در ساختمان‌های کهنِ بناشده به سبک سنتی ایرانی می‌بینیم این هنرها کاربردی اساسی در صنعت معماری داشته است.

از پنجره‌های مشبک گرفته تا کاشی‌کاری‌های سقف و طاق… برخلاف چیزی که ما فکر می‌کنیم این هنرها مختص مساجد و کاخ‌ها و … نبوده و نیست بلکه در منازل عادی مردم نیز به‌وفور استفاده می‌شده است.

استفاده از شیشه‌های رنگی در ساختمان‌سازی می‌تواند اولین راه ورود سنت به مدرنیته باشد. پنجره‌های مشبک رنگی می‌تواند با تغییر نور سفید به یک رنگین‌کمان زیبا، حال و هوای منزل را به‌طور کامل عوض کرده و آن را به سبک سنتی ایرانی نزدیک‌تر سازد. استفاده از پنجره‌های مشبک با شیشه‌های رنگی دراتاق پذیرایی و یا آشپزخانه، می‌تواند ایده‌ای جالب و خلاقانه باشد.

بیشتر بخوانید : سبک دکوراسیون یونان باستان

برخلاف نظر عموم هیچ الزامی در کار نیست که سبک دکوراسیون ایران باستان خانه‌ی شما تماماً سنتی و یا تماماً مدرن باشد. گاهی می‌توان با ترکیبِ این دو روش دیزاینی زیبا و چشم‌نواز به وجود آورد. تنها با کمی دقت و ظرافت در طراحی می‌توانید درآن‌واحد یک سرای ایرانی و یک آپارتمان شیک و مدرن را یکجا داشته باشید!

باید توجه داشت که اگر این کار باعجله و بی‌دقت انجام شود چیزی برجای نمی‌گذارد بجز شلختگی و بی‌نظمی. برای موفق شدن در این امر کافی است تنها یکی از این دو روش را انتخاب کنید: اول این است که شما قسمتی از منزل را به سبک سنتی ایرانی و قسمت دیگر را به شکل مدرن بیارایید. قرار دادن یک تخت سنتی و یک فرش ایرانی در یک اتاق، به انضمام یک سماور قدیمی و چند عدد کالای دکوری دست‌ساز ایرانی زیبا می‌تواند یک بخش سنتی جالب‌توجه ایجاد نماید. و شما می‌توانید در سایر بخش‌های خانه دکور مدرن و مبل‌های چرم خود را داشته باشید!

روش دوم ترکیبی موزون از این دو نوع سبک دکوراسیون ایران باستان خانه است! می‌توان برای این کار از یک ست مبلمان مدرن با پایه‌ی چوبی، در کنار پنجره‌های مشبک و تعدادی زیورآلات معرق‌کاری شده استفاده نمود! در این روش به‌هیچ‌عنوان سعی بر تساوی بخش سنتی ایرانی و مدرن نیست، بلکه باید اجازه دهید یک بخش ‌بر بخش دیگر برتری داشته باشد. این‌گونه می‌توانید سبک دکوراسیون ایران باستان بسیار چشم‌نواز و خلاقانه ایجاد نمایید.

  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :

مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.