سبک دکوراسیون بوهمیان

سبک دکوراسیون بوهمیان

سبک دکوراسیون بوهمیان

سبک دکوراسیون بوهمیان چیست؟

سبک دکوراسیون بوهمیان سبک معماری داخلی است که از بوهمیاییها الهام گرفته‌شده‌است. در واقع این سبک که مملو از طرح و رنگ است به گذشته‌های دوری برمی‌گردد.
بوهو به کسی گفته می‌شود که از لحاظ اجتماعی به نوعی هنجارشکن است. این افراد که به هنجارهای اجتماعی توجهی ندارند؛ سبک زندگی ساده را ترجیح می‌دهند.
بیشتر نویسندگان، هنرمندان و مهاجران در تولید سبک بوهمیان نقش داشتند و این چیدمان را نوعی دکوراسیون کولی‌وار می‌دانند. کولیهایی که از بوهمیا (منطقه‌ای در کشور چک) به اقصی نقاط جهان مهاجرت کردند، این سبک زندگی را با خود به همه جا بردند.
سادگی استایل بوهو (Bohemian) در کنار نقش و طرح‌های رنگارنگ آن توجه همه را جلب کرد و تبدیل به یکی از محبوب‌ترین دکوراسیون‌های داخلی شد.
سبک بوهمیان سبک دکوراسیون داخلی است که شما را به زیبایی در کنار آرامش دعوت می‌کند. در واقع بوهم یک استایل و سبک غیرمتعارف از چیدمان وسایل خانه است و عناصری مثل بافت‌های لایه‌لایه، تکه‌های پارچه و عناصری از طبیعت در آن نقش دارند.

بیشتر بخوانید : سبک دکوراسیون فرانسوی

برای چیدمان اتاق و منزل به روش سبک دکوراسیون بوهمیان چه باید کرد؟

قلب چیدمان بوهمی ترکیب است. اجزای خانه در ترکیب با یکدیگر به‌کار می‌روند و رنگ و استایل اجزا محدودیتی برای ترکیب آن‌ها ایجاد نمی‌کند.
ترکیب اجزایی که بافت، شکل و طرح‌های مختلفی دارند در کنار هم زیبایی خاصی به چیدمان بوهمیان اتاق شما می‌دهد.
رنگ‌ها و نقش‌ها جز جدانشدنی چیدمان بوهو هستند. از رنگ‌های تند و شاد نترسید. طرح‌های شلوغ جلوه‌ای خاص به چیدمان منزل شما می‌دهند و احساس رهایی را با خود به‌همراه دارند.
نقاشی‌های دیواری بزرگ، پارچه‌های طرح‌دار، گالری انواع عکس‌ها روی دیوار از کوچک تا بزرگ، همگی منزل شما را به دکوراسیون بوهمی نزدیک می‌کند.
در سبک بوهو هیچ قانونی وجود ندارد. میتوانید یک تم رنگی را در ذهن نگه دارید و اجزا را با توجه به آن در کنار یکدیگر قرار دهید.

رنگ‌ها در دنیای بوهمین از زیبایی یکسان و بی‌نظیری برخوردارند، پس در استفاده از آن‌ها احتیاط نکنید، رنگ‌ها معجزه دکوراسیون بوهمین هستند.
اگر به رنگ‌های تند روی دیوار اتاق علاقه‌ای ندارید؛ لازم نیست نگران باشید، دیوار سفید منزل شما می‌تواند با انواع طرح‌ها و نقوش بوهمی پوشیده شود که زیبایی آن را دوچندان می‌کند.
در کنار طرح‌ها و نقش‌ها، پارچه و منسوجات از ویژگی‌های بارز معماری بوهمین است. پارچه‌های سوزن‌دوزی شده یا آینه‌کاری، پارچه‌های گلدوزی‌شده و انواع منسوجات دیگر، منزل شما را به یک بوهمین واقعی تبدیل می‌کند.
در ادامه ویژگی‌های مهمی که در سبک بوهمیان لازم‌است؛ بدانید آورده شده‌است.

  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :

مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.