سبک دکوراسیون سنتی خاورمیانه

سبک دکوراسیون سنتی خاورمیانه

سبک دکوراسیون سنتی خاورمیانه

ایران، عربستان، عراق، فلسطین، کویت و غیره همگی به منطقه خاورمیانه  متعلق هستند. از آنجا که بیشتر کشورهای خاورمیانه عربی هستند،  فرهنگ عربی بیشترین و موثرترین سبک دکوراسیون سنتی خاورمیانه را در خاورمیانه دارند.

در کشورهای عربی خانه‌های افراد، به طور معمول؛  از سبک دکوراسیون تجملی پیروی می‌کنند. هنگامی که وارد همچین فضایی می‌شوید احساس شکوه و عظمت می‌کنید.رنگ های به کار برده شده در طراحی داخلی، در دکوراسیون سنتی خاورمیانه،جایگاه بسیار ویژه‌ای دارند. معمولاً از رنگ‌های گرم نشاط انگیز در طراحی دکوراسیون داخلی این مکان‌ها استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید : سبک دکوراسیون انتقالی چیست؟

رونق گرفتن طراحی های مدرن به معنای از بین رفتن سبک سنتی نیست. حتما برای شما نیز اتفاق افتاده که در خانه های مدرن و امروزی ایرانی ردپایی از وسایل سنتی مانند گلیم و فرش ایرانی و …. شاهد باشید. برای دیزاین منزل خود به سبک خاورمیانه لازم است از هنر و نقش های اسلامی و سنتی بهره ببرید که البته شکوه و تجمل و گرما و انرژی را به فضا ببخشد. در ادامه مفصل تر شرح خواهیم داد:

۱ – ظرف های میناکاری و فیروزه کوبی

۲ – گلیم و قالی های دست باف

۳ – متریال های پراستفاده در دیزاین خاورمیانه

۴ – رنگ های پراستفاده در دیزاین خاورمیانه

۵ – کاربرد کم مبلمان در دیزاین خاورمیانه

۶ – روحیه ی شاد و زیبا توام با سادگی در دیزاین خاورمیانه

۷ – پارچه های ابریشمی و مخملی در دیزاین خاورمیانه

۸ – چوب و کاشی در دیزاین خاورمیانه

۹ – نورپردازی در دیزاین خاورمیانه

الگوهای هندسی در سبک دکوراسیون سنتی خاورمیانه

یکی از ویژگی‌های هنری سبک دکوراسیون سنتی خاورمیانه و به ویژه اسلامی که به راحتی قابل تشخیص استاستفاده از الگوهای هندسی در این سبک می‌باشد. از شکل ساختمان‌ها گرفته تا چاپ‌های موجود در پارچه‌ها و آثار هنری، این الگوها در همه جا وجود دارند و می‌توانید این الگوها را به فرم یا فرش‌های منطقه به خانه خود اضافه کنید.

  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :

مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.