طراحی سبک نئوکلاسیک چیست؟ و چه تفاوتی با طراحی کلاسیک دارد؟ – بخش اول

طراحی سبک نئوکلاسیک چیست؟ و چه تفاوتی با طراحی کلاسیک دارد؟ – بخش اول

طراحی سبک نئوکلاسیک چیست؟ و چه تفاوتی با طراحی کلاسیک دارد؟

طراحی سبک نئوکلاسیک چیست؟ و چه تفاوتی با طراحی کلاسیک دارد؟ - بخش اول سبک نئوکلاسیک چیست؟ 

طراحی سبک نئوکلاسیک و کلاسیک دو واژه ای هستند که ارتباط مستقیمی با یکدیگر داشته، و اگر سبک کلاسیک را مادر سبک ها و اصیل ترین خط مشی معماری بنامیم، سبک نئوکلاسیک بیرون آمده از دل آن خواهد بود و نسل نوینی از طراحی کلاسیک به شمار می آید.

 طراحی نئوکلاسیک به دنبال آن است که زیبایی و شکوه سبک کلاسیک را به روشی مدرن ارائه کند و در عین حال سادگی و ظرافت را به رخ میکشد و ارتباط قوی با عناصر طبیعی سبک کلاسیک دارد.

 این سبک الهام گرفته از هنر روم و یونان در زمان باستان است، با این تفاوت که به شیوه ی امروزی حس زیبایی شناختی را به مخاطب القا می کند. و برای طراحی خانه های بزرگ، ویلاهای دلباز و فضاهای لوکس انتخاب مناسبی می باشد.

تفاوت سبک نئوکلاسیک و کلاسیک

 در طراحی سبک نئوکلاسیک استفاده از وسایل پرزرق و برق و لوازم غیر ضروری جایگاهی ندارد. در این طراحی فقط وسایل مورد نیاز به کار گرفته می شود و وسعت فضا بیشتر جلوه گر خواهد شد.

 اشیا تزئینی خلاقیت و حسن سلیقه طراح خود را به نمایش می گذارد و در عین حال حسی از سادگی و دلپذیر بودن را در فضا ایجاد می کند.

در نمونه طراحی کلاسیک تلاش می شود خطوط منحنی و منظم استفاده شود و نقش و نگار های پیچیده و چشم نواز در حکاکی های مبل، طراحی پرده و تابلو فرش های تزئینی فضا را به سمت جلال و شکوه سوق دهد.

 اما در سبک نئوکلاسیک در عین حال که اشیا لوکس و زیبا به کار می رود خطوط زاویه دار، شکسته و نامتقارن خلاقیت و نوآوری را به وجود می آورد و با سبک های مدرن همراه می شود. 

رنگ ها در سبک کلاسیک حس اصالت و طبیعی بودن را القا می کند، و رنگ های خنثی مثل بژ، سفید، شنی و.. به عنوان رنگ پس زمینه باعث می شود سایر وسایل که عموما از رنگ های طبیعت مانند قهوه ای، عنابی، سبز یشمی الهام گرفته اند بهتر خود را نشان دهد. 

در نمونه طراحی سبک نئوکلاسیک دست طراح برای انتخاب رنگ باز تر بوده و ضمن اینکه در چارچوب سبک کلاسیک حرکت می کند از رنگ های مدرن تری هم چون خردلی، لاجوردی ، برنزی در کنار رنگ های پایه مانند خاکستری، قارچی، صدفی و بهره مند می شود

  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :

مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.