طراحی سبک نئوکلاسیک چیست؟ و چه تفاوتی با طراحی کلاسیک دارد؟ – بخش دوم

طراحی سبک نئوکلاسیک چیست؟ و چه تفاوتی با طراحی کلاسیک دارد؟ – بخش دوم

طراحی سبک نئوکلاسیک چیست؟ و چه تفاوتی با طراحی کلاسیک دارد؟ – بخش دوم

طراحی سبک نئوکلاسیک چیست؟ و چه تفاوتی با طراحی کلاسیک دارد؟ - بخش دوماستفاده از سبک نئوکلاسیک در طراحی دکوراسیون داخلی 

چیدمان داخلی می تواند از سبک های واحد پیروی کند و یا تلفیقی از طراحی کلاسیک و نئوکلاسیک باشد، اما اگر معماری نئوکلاسیک را به عنوان سبکی میانه انتخاب کرده باشید به راحتی می توانید طراحی دلخواه تان را ایجاد کنید

 چون دسترسی شما به وسایل مدرن بیشتر بوده و فقط کافی است اصول سبک کلاسیک را به عنوان پایه اصلی طراحی در نظر داشته باشید. 

نور بخش مهمی از طراحی نئوکلاسیک است، روشن بودن محیط در این سبک بسیار اهمیت دارد، و می تواند دلباز بودن فضا و رهایی ذهن و آرامش را دو چندان کند.

 استفاده از لوسترهای خلاقانه، آباژورهای پایه بلند، چراغ های رومیزی ظریف با نمای شیشه ای یا آکریلیک می تواند هم نور مورد نیاز را تامین کند و هم جلوی زیبایی را به وجود آورد. 

نور در سبک نئوکلاسیک

از آنجایی که در این سبک به نور تاکید زیادی می شود، نمی توان همچون سبک کلاسیک پنجره ها را با پرده های پر نقش و نگار و همراه با یراق آلات و یالان پوشاند.

 بنابراین با پرده های نازک که جنس ظریف و چشم نوازی داشته باشد، جلوه ساده و دلپذیری به منبع نور بیرونی داده می شود. 

کفپوشی که در طراحی نئوکلاسیک انتخاب می شود، می تواند پارکت، لمینت یا حتی سرامیک باشد اما رنگ و طراحی آن نباید بر سادگی سایر وسایل غلبه کند، بنابراین استفاده از رنگ های روشن و طرح های مات کارایی بیشتری دارد. 

منبت کاری ها و نقوش برجسته ای که در مبلمان سلطنتی به کار رفته برای طراحی در سبک نئوکلاسیک مناسب نیست، اما می توان مبلمان چوبی با پارچه های ساده مانند پنبه و کتان انتخاب کرد.

 پارچه هایی مانند ژاکارد، ملیله، زربافت، رزگل و سایر پارچه هایی که رنگ و لعاب در آنها نقش اصلی را داشته باشد، می تواند تعادل سبک نئوکلاسیک را بهم بزند و بیشتر در کنار چیدمان پر نقش و نگار کلاسیک به چشم خواهد آمد.

  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :

مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.