فرق کاناپه و مبل چیست؟ – بخش دوم

فرق کاناپه و مبل چیست؟ – بخش دوم

فرق کاناپه و مبل چیست؟ – بخش دوم

فرق کاناپه و مبل چیست؟ - بخش دوماز آنجایی که در مطلب قبلی تفاوت بین مبل راحتی و کاناپه را متوجه شدیم و یا به عبارت بهتر حال که متوجه شدیم تفاوتی بین مبل راحتی ۳ یا ۲نفره با کاناپه وجود ندارد و اینها اصطلاح هستند بهتر است در ادامه درباره ی چند مدل و طرح از کاناپه و مبل صحبت کنیم.

در گذشته مرسوم بود که مدل کاناپه با مبل های آن یا اگر بخواهیم این واژه فرانسوی را حذف کنیم بهتر است بگوییم مدل مبل ۳نفره با مبل تکنفره از لحاظ شکل و طراحی ظاهر یکسان بود ولی امروزه با پیشرفت در حوزه طراحی داخلی و چیدمان مبلمان، این موضوع دیگر مطرح نیست و نمی توان قانون مطلقی برای آن در نظر گرفت. شما می توانید مبل ۳نفره و مبل های تکنفره را بصورت ترکیبی انتخاب کنید.

یک مبل یا کاناپه ۳نفره با ۴عدد مبل تکنفره کلاسیک. یک کاناپه ۳نفره راحتی چستر با ۴عدد مبل راحتی تکنفره ساده، منظور بدون لمسه کاری است. همانطور که گفته شد قانون سفت و سختی برای این ترکیب بندی وجود ندارد و بسته به سلیقه و نوع طراحی و چیدمان شما دارد. این اتفاق می تواند توسط یک طراح داخلی انجام گیرد هرچه باشد آنها بر این حوزه تسلط کافی دارند و در مقوله ترکیب بندی استاد هستند.

ترکیب کاناپه با مبل فقط برای مبل های راحتی نیست. در مورد مبل کلاسیک و سلطنتی نیز می تواند اتفاق بیفتد. شما می توانید کاناپه مبل کلاسیک خود را از یک مدل و مبل و صندلی های آن را از یک مدل دیگر انتخاب کنید. رنگ چوب آنها را یکسان و پارچه کاناپه را متفاوت از بقیه مبل و صندلی ها در نظر بگیرید.

یکی از نکاتی که در مورد فرق بین مبل و کاناپه باید به آن اشاره کرد این است که واژه مبل به کل اجزا یک سرویس مبل گفته می شود که کاناپه نیز زیر مجموعه مبل و یکی از اجزای ان است. مثلا وقتی می گوییم مبل کلاسیک منظور یک کاناپه ۳نفره کلاسیک و ۴عدد مبل تکنفره کلاسیک می باشد که اگر منظور سرویس کامل مبل باشد صندلی و میز غذاخوری نیز به آن اضافه می شود.

  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :

مطالب مرتبط