مبلمان چند منظوره و استفاده از آن – بخش اول

مبلمان چند منظوره و استفاده از آن – بخش اول

مبلمان چند منظوره و استفاده از آن

مبلمان چند منظوره و استفاده از آن - بخش اولدر خانه ها و آپارتمان های کوچک امروزی نیاز به داشتن و استفاده کردن از مبلمان چند منظوره و یا ترکیبی بیشتر از پیش احساس می گردد. مبلمان های چند منظوره در واقع یک نوع راهکار هوشمندانه برای شما هستند تا نیاز های شما را برطرف سازند. نیاز به استفاده از این دست مبلمان‌ها زمانی به اوج خود میرسد که بعلت محدودیت فضای خانه‌تان نمی‌توانید آنچه را که به آن احتیاج دارید در آن جای دهید بعنوان مثال فضای کوچک اتاق خواب شما را ناگزیر به انتخاب تخت خواب و یا میز مطالعه همراه با کتابخانه می‌کند؛ و یا محیط آشپزخانه شما اجازه استفاده از میز ناهارخوری را نمی‌دهد، اما شما نیاز آن را در خانه و آشپزخانه خود احساس می‌کنید.

در این میان هنرمندان و طراحانی هستند که با استفاده از ذوق و خلاقیت خود اقدام به طراحی و ساخت هوشمندانه مبلمانی نموده‌اند که در مواردی، نه تنها جای کمتری در مقایسه با مبلمان معمولی اشغال می‌کند، بلکه به جای یک نوع کاربرد و عملکرد، امکان استفاده دو یا چند کاربردی از همان محصول را فراهم می‌سازد. به این سبک از مبل، مبلمان چند منظوره می‌گویند؛ که مبل مناسب خانه های کوچک به حساب می‌رود .

 استفاده از مبلمان چند منظوره در واقع راهکاری است که فضا را به خوبی مدیریت کرده و از فضای کم موجود حداکثراستفاده را می نماید ومی تواند به تناسب فعالیت ها در شب یا روز مورد استفاده قرار گیرد ، به عنوان مثال در شب که نیاز به تخت خواب بری استراحت وجود دارد کمد دیواری باز شده  و تخت خواب از آن خارج می گردد و در طول روز که نیاز به فضایی برای فعالیت های روزمره مورد نیاز است با جمع شدن تخت خواب فضا برای کار،بازی و فعالیت خانواده و افراد مهیا می گردد.

یا به عنوان مثال می توان از مبلمان های عریض یاد کرد که در هنگام شب با برداشتن کوسن ها از روی آن به تخت تبدیل می شوند در ذیل به نمونه ایده هایی از به کارگیری مبلمان کم جا و چندمنظوره و چیدمان مناسب برای فضاهای کوچک اشاره خواهد شد. مبلمان مدرن چند منظوره از بهترین انتخاب های ممکن برای فضاهایی هست  که با محدودیت جا و مکان روبه رو هستیم ،  زیرا در عین اینکه فضای کمی اشغال می کنند کاربردهای دیگری هم به غیر از ایجاد مکانی برای نشستن، در اختیار مصرف کننده قرار می دهند.

  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :

مطالب مرتبط