سبک دکوراسیون مونوکروم

سبک دکوراسیون مونوکروم

سبک دکوراسیون مونوکروم

در ابتدا لازم است به معنی کلمه‌ی سبک دکوراسیون مونوکروم بپردازیم؛ مونو در لغت به معنی یک و کروم به معنای رنگ است، به همین دلیل زمانی که در یک محیط از وسایل یک‌رنگ استفاده می‌شود به‌اصطلاح می‌گوییم از سبک مونوکروم در معماری و طراحی دکوراسیون آن محیط استفاده ‌شده است. انتخاب این سبک از دکوراسیون یک انتخاب جسورانه به‌حساب می‌آید که تنها افراد اهل ریسک می‌توانند آن را در محیط منزل خود پیاده کنند.

البته این سبک برای طراحان حرفه‌ای و آماتور، بسیار جذاب و پرطرفدار است و از رنگ‌هایی چون سفید و سیاه و طیف‌های این دو رنگ، به‌عنوان رنگ‌های اصلی در طراحی خود استفاده می‌کنند؛ برای مثال رنگ خاکستری در انواع تیره و روشن آن، باعث دوچندان شدن زیبایی محیط می‌شود. این سبک از طراحی از گذشته اجرا می‌شده، اما امروزه میزان استفاده از آن بیشتر شده است.

بیشتر بخوانید : سبک دکوراسیون ایران باستان

نکاتی که باید در سبک دکوراسیون مونوکروم رعایت کنید

برای استفاده از سبک دکوراسیون مونوکروم در معماری و طراحی، شما باید نکاتی که بر این موضوع تاثیرگذار است را بدانید و در هنگام چیدمان آن را رعایت کنید، موضوعاتی از این قبیل که چه رنگ‌هایی برای این سبک از طراحی مناسب است یا کدام قسمت‌های خانه با این سبک، جذاب‌تر دیده می‌شوند و اگر از موضوعاتی این‌چنینی اطلاعات کاملی داشته باشید، می‌توانید انتخاب‌های مناسب‌تری داشته باشید.

در دکوراسیون داخلی طراحی مناسب، محاسبات دقیق، فرم درست پوشش، رعایت مسائل فنی و علمی در ساختمان همچنین زیبایی‌شناسی از عواملی است که باید به آن توجه نمود، یکی از مواردی که اغلب در روانشناسی دکوراسیون نادیده گرفته می‌شود درکی است که در ناخودآگاه ما وجود دارد.

انتخاب‌هایی که در مورد نحوه‌ی دکوراسیون منزل می‌کنیم تاثیر قابل‌ملاحظه‌ای روی احساسات و ادراک ما دارد، اگر می‌خواهید از منزل خود احساس رضایت بخشی داشته باشید، روانشناسی دکوراسیون را به‌طور تمام و کمال در فضای که هستید رعایت کنید.

  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :

مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.