همه آنچه باید در مورد دکوراسیون سنتی غربی بدانید

همه آنچه باید در مورد دکوراسیون سنتی غربی بدانید

همه آنچه باید در مورد دکوراسیون سنتی غربی بدانید

همه آنچه باید در مورد دکوراسیون سنتی غربی بدانید

در نگاه اول به نام سبک دکوراسیون سنتی غربی می توان جزئیات یا حداقل تصویر کلی آن را تصور کرد. سبکی از دکوراسیون که از سنت ها نشات گرفته است و احتمالا مواردی مانند دکوریجات قدیمی در آن به چشم می خورد.

سبک دکوراسیون سنتی غربی چیست؟

این سبک دکوراسیون از نوع چیدمان خانه ها در قرن ۱۸ و ۱۹ الهام گرفته شده است. اگر بخواهیم به چگونگی شکل گیری این سبک دکوراسیون بپردازیم باید اشاره ای که به عناصر مورد استفاده در دکوراسیون خانه های مناطق فرانسه و انگلستان داشته باشیم. در سبک دکوراسیون سنتی غربی، محوریت اصلی مربوط به لوازم قدیمی و مجلل است. مبلمان های مجلل، وسایل عتیقه و لوازم تزئینی از اصلی ترین عناصری هستند که در سبک دکوراسیون سنتی غربی مورد استفاده قرار می گیرند.

پالت رنگی با رنگ های تیره و گرم

در طراحی سنتی اکثر اوقات دیوارها رنگ خنثی، سه رنگ بژ، کرم و یارنگ عاج دارند. اما رنگ ها جایگاه خودشان را در این سبک دکوراسیون دارند. آثارهنری، پارچه ها و وسایل تزیینی به فضاهای مختلف رنگ می دهند. رنگ نگین های تیره جواهرات و فلزات مختلف در این سبک مورد استفاده قرار می گیرند. قرمز، قهوه ای، سبز و  چوب های با رنگ های تیره رنگ های مخصوص این سبک هستند. پالت ها اغلب می توانند پررنگ و اشباع و یا کمرنگ و ملایم باشند. اغلب پذیرا و خوشایندند و گرافیکی و پرهرج و مرج نیستند. رنگ های پررنگ و اشباع اغلب در تابلوها، آثار هنری و تزیینات فضا مورد استفاده قرار می گیرند. و اگر از رنگ های تیره برای دیوارها استفاده شود، آن دیوار، نقطه کانونی محیط خواهد بود.

بیشتر بخوانید : سبک دکوراسیون سنتی خاورمیانه

اهمیت در نظر گرفته رنگ ها در اجرای دکوراسیون سنتی غربی 

برای پیاده سازی سبک سنتی غربی در قسمت های مختلف منزل باید به ویژگی های این سبک توجه داشته باشید. به طور مثال برای اجرای این سبک دکوراسیون در اتاق خواب، باید عناصر اصلی مانند سرویس خواب و کمد یک رنگ مشابه داشته باشند و در مقابل آن، پرده ها و لوازم تزئیناتی رنگ دیگری داشته باشند تا هرج و مرج به چشم نیاید.

به صورت کلی استفاده یکسان از یک رنگ در قسمت های مختلف خانه می تواند حس یکنواختی ایجاد کند اما این تنوع رنگ نیز باید به گونه ای باشد که مهم ترین ویژگی سبک دکوراسیون سنتی غربی یعنی ‘قرینه بودن و دور از هرج و مرج بودن’ زیر سوال نرود. به صورت کلی برای اجرای سبک دکوراسیون سنتی غربی باید ویژگی های اصلی آن را به خوبی بشناسید.

مبلمان سنتی سلطنتی در دکوراسیون سنتی غربی

نجاری و تولید حرفه ای و استحکام فوق العاده، از ویژگی های مبلمان به سبک سنتی است. از آنجایی که طراحی دکوراسیون به سبک سنتی به صورت عمده برگرفته از انگلستان و اروپا در قرن ۱۸ و ۱۹ است، مبلمان سلطنتی تاثیر بسیاری در این دوره گذاشته اند. مبل هایی سنگین و پر تزیین با خطوط منحنی و نرم، که پایه های جلوی آنها اغلب شبیه پاهای حیوانات است، مبل ها دکمه دوزی شده و چوب ها منبت کاری شده اند. یکی از مبلمان معروف این دوره، صندلی کویین آن است. این صندلی راحتی با خطوط منحنی و تزیینات کم، نشیمنی نرم دارد و پایه های آن از نوع کابریول (Cabriole Legs) است.
از دیگر مبلمان محبوب این دوره مبلمان بالدار  (Wingback)است. این مبل پشتی و دسته روکش شده دارد و پایه های آن چوبی است. اگرچه از این مبل ها در طراحی دکوراسیون مدرن اواسط قرن بیستم دیده می شود، اما در واقع در اصل مربوط به دکوراسیون سنتی است. متریال های طبیعی مانند چوب در رنگ های عمیق و پررنگ مورد استفاده قرار می گیرند. امروزه می توان انواع جدید مبلمان های این سبک را در اکثر فروشگاهها یافت. این مبل ها اغلب به تقلید از نسخه های اصلی ساخته می شوند.
چوب هایی که در سبک دکوراسیون سنتی غربی مورد استفاده قرار می گیرند، اغلب پررنگ هستند. رایج ترین آنها چوب افرا، چوب ماهگونی و چوب گیلاس است. این چوب ها اغلب لاکی رنگ می شوند و منبت کاری شده اند تا احساسی از لوکس بودن و ظرافت با خود به همراه داشته باشند. علاوه بر این ، چوب در کف فضاهای طراحی شده به سبک سنتی نیزگنجانده شده است.

احساس خوشایند خانه در دکوراسیون سنتی غربی

همه آنچه باید در مورد دکوراسیون سنتی غربی بدانید! سبک های دکوراسیون مینیمالیسم و یا سبک های صنعتی، احساس شادابی و به روزبودن با خود به همراه دارند و موقع انتخاب اغلب برنده هستند. اما هیچ سبکی مانند سبک سنتی نمی تواند احساس واقعی خانه ای کلاسیک و آرام را به شما القا کند، فضایی راحت، آشنا و با استفاده آسان و راحت. در فضاهای با دکوراسیون سنتی، شما همیشه احساس لوکس بودن و راحتی نسبت به محیط دارید.

  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :

مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.